AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.744

airbag lampa lyser i e36 m3 -94

Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
airbag lampan började lysa efter att vi kontrollerat säkringar till cabben, ingen säkring saknas och batteripolen har vatt avhängd i 2,5h men den började lysa direkt igen, funderar om ja ska palla mig till närmsta bmw verkstad (7mil enkel resa) o dra en felkod eller om det finns något jätte vanligt fel eller reparationstips?

förresten om nån vet på ett ungefär vad microbrytaren (till framrutan som gör så rutan åker ner 1 cm när man öppnar dörren) kostar?

Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
ingen?

le
93
letsrace
323Ti Compact- 98
Har inte samma symtom som du men..

Min lampa började lysa, och då trodde många experter att det var tryckplattan som var kass på passargerarstolen (tydligen ett vanligt fel). Dessa skall tydligen vara känsliga om man lägger knän på sätet.

Hur som helst, Gjorde en diagnos, visade sig vara kablarana under förarstolen( alltså fel stol). Tydligen hade kommit åt dessa under dammsugning eller liknande och detta hade lett till att systemet trott att nåt var paj så, allt stängds av.

Det du kan göra är att testa att nollställa airbagen, kommer problemet tillbaka, då är det något allvarligare än att du kommit åt en kontakt eller sladd.
Jo
87
Jonaslatt
325 cab -94
När jag tog loss raten på min bil glömde jag att ta loss batteri kabeln. Då tändes min lampa också. För att jag rykte ur kabeln bakom ratten.
har ej fått ordning på detta.: har jag tur så har den bara lossat bakom ratten!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.