|
|
|
|---|---|
|
Hej alla bil kunniga. Jag har en BMW 320i E36 från 94 som jag köpte för ca ett år sen som har funkat bra tills förr förra veckan då den vägrade starta, det jag gjorde då var att ringa en kompis som kan bilar lite bättre och han fick igång den efter att ha fyllt på 2 liter olja. Men så igår så vägra den starta igen och jag har kollat så det finns olja den här gången. Jag ringde en kompis igen och vi bytte tändstift och såg att vissa av tändstiften var det olja på så han trodde att bilen skulle starta efter vi gjort rent och torrt där men fan heller. Så testa han med start-gas och då starta den men dog så fort gasen tog slut, han misstänker att bilen inte får nån bensin. Han tipsa om sidan www.autopower.se där sveriges bmw elit hänger och sa åt mig att beskriva vad som hade hänt och vänta på svar så vi vet hur vi ska gå vidare. MVH NIssse | |
| Som en första kontroll skulle jag nog förvissa mig om bränslepumpen går. Den skall surra ett par sekunder då tändningen slås till. Går den inte, kontrollera bränslepumpsreläet. Det går att bygla stiften för förbrukarkretsen vid reläsockeln för att tvångsmata pumpen. | |
|
Snacka percis med min kompis som sa: "Skitbra svar kan du fråga vart bränslepumpsreläet sitter och vad den heter" Tack på förhand |
|
|
Hittade denna tråd som beskriver bränslepumpsreläets placering. Länk Vanligtvis brukar stiften som skall byglas heta 30 och 87. Ta ur reläet och sätt en kabelstump mellan dessa stift. Då skall pumpen gå. Går den inte då kan man prova att koppla 12v direkt på pumpen. Tror den skall gå att nå under mattan i bagageutrymmet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.