|
|
|
|---|---|
To 84 320 i coupé E36 -92
Z3 1,9 -96 X3 3.0 -05 318 is E36 -96 VW 1303s -74 VW Golf V5 -99 VW Golf 3 GTI -93 VW Caddy -89 SAAB 99 - 80 |
Tjena på er. Jag har skaffat en Z3 som sommarbil och har därför min extremt fina E36 coupé som bara får stå och samla damm... Den är extremt fin. finns inte en repa, buckla eller rostfläck på hela bilen. Lackade om front, huv och skärmar pga stenskott för ett år sedan (ingen krockskada) så den är i mint condition. Nya 18tummare på. DVDspelare och skärm i solskyddet, ny ruta, nya lysen runt om, oneblock med angelyes. div neon i och på bilen, (som är sänkt med sport system o öppet filter) inredningen är i oklanderligt skick. Sportratt och knopp, kromringar runt mätarna. lackade ögonlock finns men är ej monterade. nya vinterdäck finns också. Lackade cupspeglar och bakrutespoiler... ja vet inte vad jag ska ta upp mer. Allt fungerar som det ska... taklucka o elhissar lilla 6:an. drar 0,9.... Färgen är granitsilvermetallic... (snyggaste E36färgen om man frågar mig ;)) tja, klart det finns mer att skriva men det får jag vänta med tills det ev blir fråga om en annons. Har sett att priserna rasat på E36 de senaste året... vad kan man tänkas få för en sån här pärla? Får man under 40 kan man ju lika gärna behålla den som prydnad känns det som... eller? /Tobbe |
|
gäller att hitta rätt köpare om du ska få 40k, tror inte det är så lätt. Mint condition börjar bli lite ovanligt på gamla E36or, men det finns ju nyare än din som inte är dyrare direkt, finns ju ingen egenvinst i att ha en gammal egentligen? Även de stora sexorna drar inte mer än 0,9 så bränsleförbrukningen är väl ett svagt argument. Alla eftermonterade detaljer tror jag du har svårt att få igen priset på, återigen handlar det om rätt köpare (personligen skulle jag värderat en helt original högre). Du får framhäva det fina skicket och det är ju en bedömning från köparens sida om han vill lägga 40k sen. Men min åsikt är att det blir nog svårt då man kan få nyare och/eller motorstarkare bilar för de pengarna. Hade bilen varit ovanligare hade man nog fått mer för det fina skicket. |
|
|
Jag skulle nog först ha plockat av det mesta av "lullet" och sålt det vid sidan av, om du nu har kvar originalglas osv. Finns ac? Miltal? Priserna på främst tidigare e36 har sjunkit rätt ordentligt ja. Å andra sidan finns det hur många skabbiga ex som helst där ute, vilket kanske drar ned ryktet för hela e36-serien. Dock borde då de fina exen sticka ut?! Att lägga styling är i mina ögon att be om lägre pris, men smaken är som... Din 320 var i fint ex (utifrån dina bilder... går ju inte att bedömma så här egentligen), men att plocka ut 40' är nog lite väl. Jag hade kanske betalat mellan 25-35 beroende på skick, vilket som sagt varierar väldigt på dessa. |
|
|
Ja jag tycker nog att 25-25 låter som en bra värdering... Men finns det skinn? Acc? Färddator? osv? En bekant köpte en 323 97:a i MKT fint skick med M-paket, 17" alu, stora datorn, digitala kliman, svart skinn, sportstolar, farthållare, ja det mesta som fanns att få för 42 000 kr alldeles nyligen... Så ska du lyckas få 40 k för en gammal 320 så har du tur... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
To 84 320 i coupé E36 -92
Z3 1,9 -96 X3 3.0 -05 318 is E36 -96 VW 1303s -74 VW Golf V5 -99 VW Golf 3 GTI -93 VW Caddy -89 SAAB 99 - 80 |
Är det så illa alltså.. nä då behåller jag den istället o stoppar i en turbo. 25 000 mer eller mindre spelar ju ingen roll... då kan man lika gärna ha den stående. Det skulle ju vara om man hittade en "putsbög" (som jag själv) som är allergisk mot stenskott, repor dörruppslag och rost, som var ute efter en fin bil.. men men. Då får väl Bettan stå kvar så länge då. |
|
Ja men prova o sätt ut den för det pris du vill ha då... Kostar ju inget förutom en annons, man vet ju aldrig som sagt... Mvh Jens BMW CS # 5080 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.