|
|
|
|---|---|
|
Hej alla igen :) Monterade min nyförvärvda B&M shortshift på M5:an här om dan o precis som många skrivit tidigare så gick den ju ganska trögt o växla med men enligt vissa skulle det fenomen bli bättre när man använt den ett tag, för o snabba processen satt ja vi rödljuset o växla fram o tbax ettan tvåan ettan igen osv när den helt plötsligt blev typ väldig lätt o hela spaken kändes sladdrig, lägger man exempelvis i ettan så går det o gunga spaken åt höger nästan ända till där trean ligger. nån som kan tänkas veta vad som hänt? Bilen o växlingarn funkar förövrigt fint men känns som så här ska det inte va. Tack på förhand!!! | |
|
Låter som att ditt meckande fått något "knaster" att trilla av... Är det inte så att man låser växellänkaget i växelföraren med ett knaster som går in i ett spår (så var det i min 323'a)? Jag skulle INTE köra långt med bilen utan att gå in i en GDS-hall och kolla efter... gärna med en uppsättning reservknaster å brickor. |
|
|
Tror du har rätt hfw... Fick inte dit medföljande knaster o satte därför dit original knastret o det höll väl antagligen inte, har bilen hos ACE idag så dom ska kika på det samtidigt. återkommer med reultat... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.