AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
867

B&M Shortshift / M5 E39

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Hej alla igen :) Monterade min nyförvärvda B&M shortshift på M5:an här om dan o precis som många skrivit tidigare så gick den ju ganska trögt o växla med men enligt vissa skulle det fenomen bli bättre när man använt den ett tag, för o snabba processen satt ja vi rödljuset o växla fram o tbax ettan tvåan ettan igen osv när den helt plötsligt blev typ väldig lätt o hela spaken kändes sladdrig, lägger man exempelvis i ettan så går det o gunga spaken åt höger nästan ända till där trean ligger. nån som kan tänkas veta vad som hänt? Bilen o växlingarn funkar förövrigt fint men känns som så här ska det inte va. Tack på förhand!!!

Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
Låter som att ditt meckande fått något "knaster" att trilla av...

Är det inte så att man låser växellänkaget i växelföraren med ett knaster som går in i ett spår (så var det i min 323'a)?
Jag skulle INTE köra långt med bilen utan att gå in i en GDS-hall och kolla efter... gärna med en uppsättning reservknaster å brickor.
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Tror du har rätt hfw... Fick inte dit medföljande knaster o satte därför dit original knastret o det höll väl antagligen inte, har bilen hos ACE idag så dom ska kika på det samtidigt. återkommer med reultat...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.