|
|
|
|---|---|
| Ska byta bakfjädrar på en 02 320 med sportchassi, vet ej om det är andra fjädrar än vanligt chassi. min undran äe, eftersom de är så korta kan det kanske bli svårt med "vanliga" fjäderspännare med hakar o en gängstång. Nån som har nån erfarenhet på detta?? | |
|
Sportchassie har 15 mm kortare fjädrar. De är faktiskt enklare att byta dessa än "vanliga". Vad jag har läst så behöver du inte någon fjäderspännare när du byter bak. Fram är det fortfarande ett måste dock ;) Mvh/ Niclas |
|
|
Ok. Får se om det blir till helgen, ser ju rätt bra ut när den är lite lägre :) |
|
|
När jag fick mina fjädrar bytta bak på min E36 så behövdes inga fjäderspännare. Men det kan ju förstås skilja sig mot E46. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Hej! Det är som sagts i tråden inte nödvändigt med fjäderspännare för att byta bakfjädrarna. Bara lossa det undre¨stötdämpar fästet så faller bärarmen ner och fjädern går att lirka ut. För at montera dit den nya fjädern är det bra att ha en extra domkraft att hissa upp bärarmen så den kommer i läge för att fästa stötdämparen igen. Anders |
|
| Kanon, låter smidigt får hoppas att alla "bara" funkar. | |
| Tack för tipsen men i h....ete det går utan spännare, har just provat. om man ställer sig på skivan/trumman så saknas det ändå ca 15 mm och har då lossat "pendelstag" o övre bärarm. Såg att originalfjädrarna är avsmalnande i ändarna, de från lesjöfors är samma tjocklek ända ut men längden verkar vara lika, lite svårt att se exakt när den var av på 2 ställen. Får göra nått special på verkstan ändå då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.