|
|
|
|---|---|
|
Fått ett erbjudande att köpa ovanstående bil. Priset är lägre än listpriserna och rullat i en mindre ort i Sverige. Vad brukar gå sönder på en sådan? Försäkringskostnader? Bränsleförbrukning? Vad mera att tänka på...? | |
|
svar: ...Ingenting. hmm kanske bör torkarbladen bytas vid det intervallet men dom håller nog upp till 15.000 mil. /L |
|
| Tror Teknikens värld hade en beg test av den modellen för ex antal nummer tillbaka, kolla på deras hemsida. | |
|
Bromsarna hade mer fel än medel enligt bilprovningen enligt det där testet i teknikens värld. Sen så brukar stolsklädseln spricka på sidorna av framstolarna. Det är vad som fastnade i minnet...det kan ha varit för 2-3 nummer sen det var ett sån där begagnat test i TV //IS200-01, RX300-03 |
|
|
Jag läste det numret av teknikens värld, men då va jag inte så sugen på lexusen, sen åkte tidningen i papperskorgen... Tack för svaren. P.s Är 120000:- ett bra pris...? |
|
| Hmmm.. och förbrukningen, någon som har koll på den? | |
| 120.000:- är ett normalt slutpris på en 01a i bra skick skulle jag tro | |
|
P.S. Jag funderar själv på en rx300/350 från 2003 - då modellen blev betdligt snyggare och bättre på alla sätt..(fick mkt bra tips och en utförlig beskrivning från bl a benke_berguv) och funnit följande fördelar med Lexus RX 2003- gentemot exempelvis x5 (e53): 1.Försäkringspremier (ca 30-40 % billigare för mig jämfört med x5) 2.Service 3.Driftssäkerhet 4.Kvalitetskänslan 5.Säkerhet 6. Sköna stolar/skinnet 7. Anonymitet 8. Växellådan är kanon f.o.m. 2003- Nackdelar: 1. Total avsaknad av körglädje, klena motorer 2. Hög förbrukning i förhållande till prestanda 3. Litet bagageutrymme 4. Anonymitet/Exteriör 5. "Toyotakänslan" |
|
| P.S. Ang Förbrukning: man får räkna med 1.4 l/mil | |
|
Sammanfattning av mina åsikter. Bra bil, MEN mitt exemplar ej kanonpris och tillsammans med bensinförbrukningen så känns det inte som en affär jag kommer göra. Tack för alla svar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.