|
|
|
|---|---|
|
Har fått tillfälle att köpa en Bmw 323 touring-96 för ett riktigt bra pris. "Haken" är att den har träffat räcket och har lätta skador HF och VB som dock har rostat lätt. Vad som är skadat är HF skärm och spoiler/stötfångare samt VB skärm samt stötfångare. Bilen var dock i riktigt fint skick innan olyckan och är det fortfarande maskinellt och i inredningen. Nybes UA och nyskattad. 1 ägare och svsåld samt med exakt den utrustning jag vill ha +lite till. Skadorna är bara rent estetiska. Jag skall ha bilen som en slit-och-släng bil, men skall dock göra en lättare lagning om jag tar den så att den ser hyfsad ut. Frågan är, är detta ett bra köp? //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour | |
tornet |
Jag tycker det låter som en OK bil iaf, lite lite info om den - pris, miltal mm - men om det bara är plåtskador och du inte ska ställa ut bilen på Elmia så är det väl bara att slå till :) mvh tornet |
|
bilen är en 1996, 24k mil, 20k i pris, drag, MoK, läderklädsel, vit Tycker att den låter som en bra bruksbil, jämfört med en E30 som är osäkrare, obekvämare och har kamrem... //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Om man behöver byta fram och bakstötfångare samt vänsterbakskärm. Vad skulle det innebära? Har för mig att bakskärmarna sitter fast i karossen och inte går att plocka av. Det är detta som är skadat. Bilen skall bli bruksbil och behöver inte vara i skick för utställningar... //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Framskärm o "stötisar" byter man lätt själv förutsatt att alla fästen mm inte är "snea", gissr på att dessa delar kostar max 2000kr att köpa beg, sedan tillkommer lackering för ca 3-4". Bakskärmen e värre...De lämpligaste är nog att kapa ut en lagom stor bit från en hel bakskärm o svetsa dit den, det är en hel del meck dock...Att byta hela bakskärmen (brukar vara typ en bit upp på c-stolpen) e allt utom lätt o billigt.... | |
tornet |
Vad det gäller hållbarhet på drivlina mm så är ju e36 med M52-motorn svårslagen. Inte tokdyr att äga och samtidigt så är det ju inte bara en bra andrabil utan en rolig andrabil! Att laga bakskärmen tillhör nog det dyrare du kan göra, såvida du inte kan svetsa och spackla/lacka själv. Som Dawwe sa så är det ganska enkelt att fixa framtill. Utan att ha sett skadorna är det svårt att säga, men tycker man ser fram- och bakkjolar lite då och då på blocket till skapliga priser. mvh tornet |
|
Alla skadorna syns på bilden i annonsen: Länk //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.