AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
501

Hur mycket ska man fixa innan man säljer?

MJ
86
MJ
328i Touring -13
Har en 325i Coupé -93.
Har gått 24.000 mil (Vilken tidig 90-talare har gått 12.00 mil på riktigt!?!?)
Nästan enbart landsvägskörd. fill dok, sportskinn, stora datorn, klima osv...

Nu till frågan:
AC:n fumkar inte, däcken är kassa och bromsskivorna borde bytas.
Tjänar man på att byta allt detta innan man säljer bilen?
er
256
eraabos
M3 E30-88
Det beror på vad du ska begära för bilen, fixa brommsskivorna, det är ju ganska enkelt och biligit.

Då blir det en sak mindre de kan klaga på.
MJ
86
MJ
328i Touring -13
Jo, det hade jag väl tänkt.
Kanske även fixa däck.
Men AC:n kan ju bli dyr att fixa...

Vad törs man begära för bilen? Den är förutom redan nämnda
defekter i mycket bra skick.
er
256
eraabos
M3 E30-88
Fixar du däcken så är det ännu bättre.
Törs inte riktigt värdera din bil, är för dåligt på E36:an. Jag och en tjej kompis letar efter en fin E36:a
(ännu en anledning för att inte värdera din bil, kan uppfattas partiskt) och vi har hittills sett en salig blandning av priser, allt från 50 och upp till 110.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
eraabos: För att ge dig en uppfattning om e36orna är att på en sån gammal bil börjar det bli svårt att ge en generell prisbild. Många är också ganska hårt stylade. 110 är på tok för dyrt och jag skulle personligen aldrig betala så mycket för en e36 325a. Du bör kanske passa dig för liken runt 50.

Jag värderar tex min som är i bra skick 15300mil rikligt uttrustad till runt 80tkr. Detta är vad jag har blivit erbjuden och detta är väl vad jag själv skulle kunna tänka mig ge för en e36 325a i bra skick. Sen finns det folk som får ut 90tkr för sina 92or men det handlar om att få tag i rätt köpare. Jag tror att priserna bör ligga mellan 65-90tkr räknar 325or med vanos 93-95 mellan 14-18000mil.

Jag ska sälja min till hösten men kommer göra insp2 på den byta spindellederfram och bromsskivor fram innan jag släpper den.
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Jag är inte ute efter att få ner priserna på 325:or nu.. men kan bara säga att jag gav 35.000 förra sommaren för min 320 med samma fel som MJ beskriver min är ingen coupe men endå den hade gått 24500mil då iaf. och 27000 mil nu.

Jag skulle inte ge mer än max 50.000 för den bilen om den är i ok skick med tanke på vad som behövs fixas.

Själv räknar jag med att få ca 30 för min nu när jag ska sälja den i sommar, milen drar ner priset oavsett
om det finns gott om skruvade bilar med 13000mil på
mätaren som gått lika långt som min och värderas högre.
-:BeeMWe:-
Jag skulle fixa skivorna och däcken, dock sätta på beg däck, inget man tjänar på att köpa nytt om man ska sälja bilen.

L33t: yuo haxxor ?!?

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Hej,
Däcken skulle jag byta, har precis köpt 18" till min. Fick ge 2500:- för 4st med montering och balansering 6mm kvar på däcken och det är Michelindäck. Med andra ord det går att få tag i bra däck billigt.

Om skiverna är slitna så att det vibrerar eller dylikt när man bromsar skulle jag byta dem. Om det inte märks skulle jag nog inte byta skivorna.

AC:n tror jag inte jag hade gett mig in på om jag inte vet att den går laga billigt vill säga.

//Daniel
Åk till däckhandlaren och kolla om dom har begagnade däck, brukar finnas däck som är godkända.

Bromsskivor, ja som Dannemann skriver byt om det vibrerar.

AC kanske du bara behöver fylla på för att den ska fungera, bara att upplysa köparen om att den fungerar men att den inte är tät.

Tvätta och polera bilen och gör den riktigt fin in och utvändigt.

Patrik L
Begagnade däck hittar du även på skroten! Mkt billigt med två eller tre säsongers livslängd kvar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.