|
|
|
|---|---|
|
jag tänkte ta och lackera mina backspeglar. någon som har erfarenhet av lackering av plastdetaljer. vad bör man tänka på, vilka kemikalier ska man använda? tacksam för svar! | |
|
Hej! Är också intresserad av att veta, mina backspeglar är rejält blästrade och fula, tror någon lackat dem själv tidigare, därför de ser ut som de gör. Om man inte behöver ha någon jättefinish borde det väl funka att bara slipa ner med fin smärgelduk, lägga grundlack, lack och ev. klarlack. Men antar att det inte blir jättesnyggt om man gör det själv. /Wiktor Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
|
Holger-Puffa med lite träning kan du få förbluffande resultat då ytorna inte är större än ett par backspeglar, underjobbet är viktigt då allt fusk syns i den färdiga ytan, med rätt handlag och material kan du nästan nå proffsresultat mvh Uffe/bildock |
|
|
med rätt material skriver du bildock. Vad ska man använda för material? |
|
|
Aron Lindström om genomslipad lack till plasten, använd grund avsedd för plast sedan riktig billack, allt finns hos specialfirmor för billack Uffe/bildock |
|
|
Alt lämna in till den lokala plåt/lackgubben som säkert gärna gör det för en skälig peng och ett fikabröd..... Det kan gå med sprayburk osv men det kräver lite träning och tålamod samt minst 1 gång man missar och förivrar sig och får börja om. :-) Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.