AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.831

Var sitter luftskruven kylsystem M5 E34?

Visa användare
193
six power
M5 3,8 -92
325iK -87
Jag blir galen...hittar den INTE! "Högt upp till höger sett framifrån" har jag hittat i nåt forum men jag hittar den inte. Måste man demontera nån plastkåpa eller nåt??

Gummi gör sig bäst på asfalt!!
Luftskruvarna skall det vara eftersom de är TRE till antalet! Den ena sitter där du beskriver, dvs i "dubbelröret" som går mot vatten vattenpumpen, skruven sitter "kl 9" har jag för mig. Sedan finns det en luftningsplugg nere vid termostaten (insex plugg) o ytterligare ett luftningsställe i anslutning till värmeventilerna...
Länk Minnet svek mig, pluggen sitter "kl 3", du ser var den sitter på bilden (på "dubbelröret")
Visa användare
193
six power
M5 3,8 -92
325iK -87
ahaaaa, där sitter den ja :) tack för det... men de sitter ju väldigt lågt de där två runt vattenpump o termostat...börjar väl där då antar jag o sen uppe vid ventilerna... Nån som vet vad en värmeventil kostar sådär på ett ungefär förresten? Tack för bilden dawwe!

Gummi gör sig bäst på asfalt!!
Six Power: Skruven sitter alltså vid änden av "dubbelröret", dvs högsta punkten. Man ser även insex-pluggen på bilden (tror jag, minnet kan svika...), det borde iaf vara den man ser strax innan termostaten...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.