|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en BMW Z3 M som är av årsmodell -99 Jag får generator ljud när jag startar bilen, dock endast i basen. Så här jag har kopplat. Lågnivå dragen i mittkonsol ban "via" bashögtalaren som jag har där orginal HK bas sitter. Sedan har jag kapat lågnivå kabel för att sedan föra den igenom "chassit". Sedan har jag använt lödbara RCA kontakter som jag köpt på Kjell & Co. Dock så får jag samma "miss" ljud när jag drar en annan kabel utan för bilen. Högtalarkabeln är dragen på samma ställa som lågnivå kabeln. Ström är dragen via batteriet och sedan till säkring vidare till Steget. Jord är dragen till samma punkt som batteriets jordningspunkt. Har testat direkt på batteri men inte någon skillnad. Har testat en galvanisk avskiljare eller vad som kallas men det blev samma ljud. Länk Slutsteget är ett Rockford Fosgate 2002 som sitter monterat på samma hållare som Orginal Steget som driver högtalarna. (Platsen där CD-VXL satt) Stereon är en JVC med 3" skärm. Generator ljudet slutar när jag drar ur lågnivå kabeln vid stereon. Ska jag misstänka stereon eller har ni någon annan idé OBS! Jag har även testat att jordat stereon fram samma punkt som steget Desperat! //Henrik | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.