|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har ett mycket irriterande problem. Mitt centrallås öppnar sig självt och var gång jag vill låsa bilen måste jag låsa 16 ggr innan låset ger sig. Det är alltid just på 16:e försöket och den gången låser sig till och med bilen själv, mycket stiligt. Vad beror det på att bilen uppför sig så och hur kan jag avhjälpa det? | |
|
Tjennare! Har en 518i -90 E34 som jag var tvungen att låsa två gånger, jämt dessutom så låste inte bagageluckan. Nu är det inte riktigt samma symptom men mitt fel var kabelstammen mellan bakluckan och karossen som var "utslitet", några ledare hade gått av och några hade isoleringen nöts av på. Många som haft problem med det detta, så det kan ju vara värt ett försök att ta och titta ordentligt på kabelstammen precis där kablen böjs när man öppnar och stänger bakluckan. Anledningen är troligtvis att inte bilen förstår att alla motorer låst sig och därmed öppnar för att säga till dig att den inte kunnat låsa ordentligt. |
|
|
Är det någon dörr som inte låser sig? |
|
|
Alla dörrar låser sig. Något som kanske kan vara en ledtråd är att jag får varningsmeddelande istort sett var gång jag accelererar att alla dörrar inte är stängda. Detta kanske kan ha något med saken att göra? En quickfix vore ju att koppla ur C-låset, hur går man tillväga för att göra det? |
|
|
Hur är det med kupébelysningen? funkar den som den ska? gör den det så borde det ju inte vara något fel på givarna till dörren och kablaget dit. Har du kikat på kabelstammen? Går fortare än att koppla ur centrallåset. |
|
| Kupébelysningen är det något problem med. Den kopplade jag ur för länge sedan eftersom den verkade leva lite av ett eget liv. Är dessa två saker relaterade? | |
|
Tror bilen att en dörr är konstant öppen så tänds inte innerbelysningen. Är det dessutom förardörren så "studsar" låset, så kolla givaren till den dörren. Den sitter i b-stolpen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Hoppar i i tråden jag också... Har liknande problem med min 525tds-93a! Vrider jag till lås läge så går knopparna ner och sen direkt upp igen, kan få upprepa detta 5-20 gånger innan den låser sig. Ibland fungerar låset klockrent i flera veckor, ibland forsätter innerbelsyningen att lysa trotts att alla dörra är ordentligt stängda. Kan d vara samma fel på min, givarna i B stolpen? Mvh |
|
|
Hur ser denna givare/kontakt ut? Har samma bekymmer samt att bilen varnar för en öppen dörr samt att innerbelysningen spökar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.