|
|
|
|---|---|
|
Tjena Idag så va jag ute o damsög och rengjorde bilen mm och sen när jag skulle köra in bilen så var plötsligt bensinmätaren i botten.. tankade fullt igår och då funkade den. Va tvungen att flytta bilen för grannars som skulle in/ut ur sina garage och då va det inga problem.. Hur löser jag detta på bästa sätt? | |
|
Tydligen så va inte bensinmätaren helt pajj. Idag när jag körde till jobbet så kom den igång nästan direkt, sen så tvärdog den för att sedan komma till liv igen. Någon annan som haft liknande problem med bensinmätare som dör och återuppstår? |
|
| Låter som att det är nivågivaren i tanken, men det kan även vara kombiinstrumentet som är paj. Men att kombiit går sönder är inte så vanligt.. | |
|
Jag kände på mig det..... dessa j*vla givare haha. Nästa bil ska vara helt utan givare! Ok, hur kontrollerar jag det? Har läst att man ska lyfta upp baksätet och sedan kolla i nån av de två burkarna... fast har inte riktigt fått något klar idé om det gällde nivågivaren? |
|
|
Sant, givaren sitter i en utav "burkarna" under baksätet. Vä-bak (förarsidan), så sitter nivåsensorn, däremot så vet jag inte om man brukar kunna se om denna är defekt eller ej. Bör absolut finnas felkoder på det hur som helst. Annars så kan du ju kontrollera kontakter och kolla så att de ser fräscha ut. En bil utan givare :P Låter som att det blir en lådbil härnäst ;) |
|
|
Jag har också samma problem, har kollat på kontakterna under baksätet utan resultat, blir nog att söka efter felkoder...men det kostar ju lite...1000kr...sa de...lite dyrt... Fler tips vad jag kan kolla?? Mvh |
|
| På min gamla 325a hade jag samma problem,o de va en kabel som hade tappat sin lödning på tankarmaturen,vilket resulterade i att den ibland hade kontakt,fram till den dagen då den släppte helt, men de var bara att löda om den igen. | |
| Hej! Min mätare har också lagt av. Jag har en 330ci-01. Åkte in till bmw och frågade vad de skulle kosta att fixa så att den fungerar igen. (den mäter ca 15 liter fel). De ville ha ca 4500kr. Sjukt dyrt tycker jag för en sensor som gått sönder eller??? Någon som har lite tips. Kan man göra detta själv? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.