|
|
|
|---|---|
|
Efter att de börjat klonka rejält ifrån bilens bakaxel hissade jag upp bilen och fick se de här. Länk Länk Nån som vet om de är krångligt att byta, eller går de att svetsa. Nån som vet vad denna del heter. Dallas Länk | |
| Hej! Dina bussningar såg ju nästan nya ut om man jämför med mina. Lite mer tråkigt med de andra. Ser ut som det har rostat av. Inge bra du. Mvh | |
|
Ingen som vet vad delen heter som har gått av. Dallas Länk |
|
|
Det är subframen, bakvagnsbryggan, eller "Rear axle carrier" som den heter här, som spruckit: Länk Rostat av har det nog inte. Bilen såg duktigt rostskyddsbehandlad ut. Det är nog fråga om en utmattningsspricka. Tror att det är stål i bryggan och det borde gå att laga. Eftersmältning med TIG är inte så dumt för tt dämpa anvisningsverkan på lagningen. Går det att komma åt på plats är svetsning att föredra, men måste den ner kan man ju byta. |
|
|
Länk 912 dollars. Bara att byta och se glad ut. :) |
|
|
Här kan man också leta, men utbudet kan vara begränsat då M3:an har en egen subframe. Vet inte hur mycket som skiljer mot övriga E36:or. Länk Men att ta ner den och laga den kan ju också vara ett alternativ. Men gör du det arbetet bör du se till att det är en svetsare som lagar sprickan och inte vilken "trådsmältare" som helst. |
|
|
Tack för svaren Dallas Länk |
|
| Löste du problemet? | |
|
Japp de gjorde jag. En ny skulle kosta 13,000:- plus 2,000:- i frakt ifrån tyskland plus 4000:- för montering. 19,000:-. så de blev att svetsa och förstärka. gick på 3000:- Bakvagnsbryggan ifrån en tex 325, 328 passar inte. Dallas Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.