AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
790

extremt fult avgasljud ur en orginal m3 -94?

Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
bilen i fråga är helt orginal, när man gasar iväg med bilen låter det som om en hes ko sitter i avgasröret. är detta normalt? ska det vara så? låter ju inte klokt, nästan som avgasläck fast det inte är det.
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Hej! Nej så ska dem inte låta vad jag vet..hehe..Brukar låta rätt gött orginal faktisk.
Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
ja men va kan de va för fel då? nått i ljuddämpaen.?
pg_ice
dom låter väl som en 318 original :)

gasa på lite och kolla om det flyger ut nån gammal bäver eller nåt
Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
gasar har jag nog gjort ska du se, men de får nog bli att bygga et eget avgassyste efter kattarna, sportavgassystem är ju så dyrt, men kan det vara dumt at bygga eget på en sån bil?
Conan999
Du har säkert stålull i ljuddämparen

Conan999
Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
är det bara att byta ljuddämparen isf eller är går det rengöra den?
Eller har du blåst katten.

///Micke
Min cabrio Länk
Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
men avgasvärdena är ju bra, låter troligare med bakre ljuddämparen isf.
bakre ljuddämparen gissar jag också på, ta en typ smal stålpinne och kör in den i ljuddämparen genom båda utblåsen och visspa om kring och stöt, verkar något sitta löst eller de dräller ut massor med rost, har den med största sonolikhet gjort sitt inuti, ganska vanligt de där med tanke på kondensen från avgaserna, vart så på en 325a jag hade och den vart redigt strypt då också ;)
Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
vad säger ni om att köpa 2 st små simons dämpare o bygga eget?
Visa användare
193
six power
M5 3,8 -92
325iK -87
se då till att försöka dra dubbla rör till simonsburkarna o hela vägen isåfall... det brölar satan i bilen annars om du tex drar ett grövre rör hela vägen.. Kul som fan vid 6000 rpm men mindre kul runt 2000 varv på femman ...;)

Gummi gör sig bäst på asfalt!!
Ti
108
Tim Larsson
Bmw 320 (e30) årsm -87
ja då. funderar på twinpipes med ibland, men det kanske är svårt att få över det ena röret till höger sidan?
Visa användare
193
six power
M5 3,8 -92
325iK -87
så byggde jag på en 325 e30 förut.. med dubbla blås på varje sida :) blev fett som fan faktiskt... den finns på garaget såg jag.. han heter -jeppe- tror jag.. Men det var ju inte helt lätt att få till det faktiskt..men värt besväret tycker jag :)

Gummi gör sig bäst på asfalt!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.