AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.242

Bra och tysta däck?

to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Behöver nya däck till min andra bil en XC70, har idag Pirelli Scorpion däck som jag inte alls tycker om p.g.a. dom är högljudda och däcken har blivit ovala som tydligen inte är ovanligt med dessa däck...

Har fått många olika förslag på vilka däck jag ska bl.a. Michelin 4x4 Synchro, Bridgestone Dueller och Nokian Hakka V.

Är det nån som har andra förslag och/eller input på ovannämda däck?

//Daniel
JP
156
JPB
728iA - 99
Har köpt nya Michelin Energy Saver till min Audi och kan ge dem mina bästa rekommendationer. Både slitstarka och sparsamma och ändå väldigt tysta. Har kört ca 400 mil på dem och hittills bara bra erfarenheter. Otroligt lågt rullmotstånd! Vad gäller slitage kan jag inte säga så mycket ännu, men enligt tester skall det vara lågt. Googla så kan du läsa själv.

Vilken dimension var det på dem? Jag har precis köpt nya Energy Saver i 205/65-15, och de är inte särskilt tysta. Innan hade jag motsvarande Michelin köpta -01, tror de bara hette Michelin Energy. De var tystare än dessa nya däck trots att det bara var 1-2 mm mönster kvar, så jag är inte särskilt nöjd med mina. F.ö. höll de gamla balansen hela tiden, iaf till 150km/h.
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Tack för båda svaren.

Det blev Nokian Hakka V och är väldigt nöjd förtsa intrycket av ljudnivån, har inte hunnit köra så mycket än så jag kan inte säga så mycket om grepp och allt annat.

Ska återkomma senare under sommaren med mer info om dessa däck.

//Daniel
JP
156
JPB
728iA - 99
Matts: det är 185/65-15. Har testat ganska mycket med olika tryck, skillanden mellan tex. 2.7 och 2.5 är mycket stor vad gäller vägljud, kör nu med 2.5 fram och 2.4 bak vilket ger en bra ljud och åkkomfort.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.