|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Jag tror jag har ett turboras på gång (tjuter nör man laddar över 0,5 bar) Jag har några frågor som jag har försök hitta här på forumet men inte lyckats. Hur svårt är dett att byta dom? Krävs det att man lyfter motorn eller kan man ha den på platts? MVH Jonas | |
|
Ring och prata med Per Larsson Bil & Motorteknik i Huddinge. Han totalrenoverade min B10 (du kan läsa om det i min blogg bl.a.. Han är erkänd här på forumet som en av de bästa BMW-mekarna i Sverige. Det är väldigt trångt och samtidigt bör man se över grenrör och toppen så det inte är några sprickbildningar där.... Det råkade jag ut för och min motor hade gått 15.000 mil. Vet dock inte hur vanligt det är med sprickor i toppen men sprickor i grenrören är ganska vanliga. Hur långt har bilen gått? Lycka till! M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Hej Tack för snabbt svar! Den har gått 11,000 mil nu Jag får prova att ringa han, jag tänkte försöka göra jobbet skälv, är rätt van att skruva, men jag misstänker att det är förbaskat trångt där=( MVH Jonas |
|
|
Oj, det var lite den hade gått. Vad är det för historik på bilen? Vilket nummer har den? Bilder? M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Hej I dag ringde jag till han, men han va väldigt upptagen, så jag får försöka göra det skälv. Jag är på jobbet nu, men kan se vad jag har för bilder hemma. MVH Jonas |
|
|
JonasJ: Vad är det för produktions nummer på din bil? Finns inte så många med endast 11.000mil på mätare kvar i Europa. De flesta har gått 15-18.000mil. Hur har du haft den och färg invändigt/utvändigt? |
|
|
Ang turbobyte på BT så finns det bara ett ord , TRÅNGT ! Jag gjorde det själv på min BT utan att lossa motorn på något sätt och jag höll på och "pula" hur länge som helst ! Till slut kontaktade jag en bekant i Tyskland som faxade en original Alpina "monteringsanvisning" för Turbobyte ! Någonstans har jag dessa papper som beskriver hur man demonterar och sedan monterar allt , vissa delar skall monteras i "omvänd ordning" jämfört med hur de demonterades! Det är på Tyska men det finns en hel del bilder ! Hälsningar Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Hej Min Alpina har nr:#354 Det vore ju kanon om du hittade dom pappren, jag är väldigt intreserad av en kopia i så fall. Jag har e-post: jonas@horred.nu MVH Jonas |
|
|
Hej Jag har hittat felet nu, det va inte turbo agrigaten. Min intercooler har fått en smäll någon gång och någon har lagat den med silicon!!!!! Så min fråga är finns det något snabbare vis att köpa Alpina delar än genom BMW? Mvh Jonas |
|
| har du kollat med Jarls bilservice i hgb ? | |
| Jag lämnade min intercooler till kylservice *tror jag dom hette* ligger i hödalens industriområde i sthlm. Dom böt ut kylpaketet och svetsade alu gavlarna, samt lämna garanti på jobbet. Blev som nytt, för mindre än halva summan av vad ett nytt kostar. Prova det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.