|
|
|
|---|---|
|
Undrade hur man plcokar ut mätarhusen för lamp byte? Vart sitter skruvarna osv? | |
|
En bra guide har jag hittat här: Länk |
|
|
Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Tog bort instrumenhuset på min här i veckan för att byta några trasiga lampor. Tycker det var ganska bökigt. För att få ut instrumenthuset var jag tvungen att demontera bort kåpan över ratten och för att få bort kåpan ovanför ratten var jag tvungen att ta bort ratten. Det känndes som ända lösningen. Fick äen skjuta ner stycket med blinkers och vindrutetorkarspaken. Kåan som satt ovanför ratten var skitkrånglig att ta bort tycker jag och ån plastbit gick sönder. Det var tight. Men det gick. Min bil är en 320 e36 -92 |
|
| jag har tagit bort mätarhuset på min bil 2 ggr och det har går väldigt smidigt. att skruva bort kåpan över ratten är inte nödvändigt då det fungerar utmärkt att låta den sitta kvar. | |
| Hej har också en e36a,tagit ut instrument panelen ca 10ggr utan att ta av något,men ratten är ju ställbar,sänk den först. | |
| Har ingen ställbar ratt i min bil, kommer jag att få det bökigare? | |
|
Ja då blire lite bökigare. Mitt tips är att du tar det lugnt och metodiskt så kommer det gå bra. Annars kan du ju ta bakvägen men det är nog rätt krångligt det med. Om du tar bort panelen ovanför fötterna så borde du komma åt instrumenthuset bakifrån. Men det lär va lite trångt. Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.