|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst mig till att mitt problem men stor sanolikhet är Slitna silentblock men jag dra symtomen endå.. Klonkande ljud vid växling i låga farter och bilen huckrar sig fram i kryp fart + mindre pöl under bak axeln.. antagligen kom den pölen till natten efter jag tog fram bilen efter vinter vilan och jag har inte fått fler pölar. så frågan är vet nån vad det kostar att byta Slitna silentblock?(vad bör det rimligtvis kosta?) 'D' | |
|
Bytte för 2 år sedan o gav då 2500 inc material. Petrob ------ M3 Cab -95 540iam -01 |
|
|
vad det bara för materialet? har du nån länk dit? 'D' |
|
|
det var för allt. Gjorde det på en däckfirma här i stan. Petrob ------ M3 Cab -95 540iam -01 |
|
|
bussningarna kostar typ 2-300 kronor för båda.. men kostar nog ett par tusen om bmw ska byta dom åt dig.. jag bytte mina själv på min gammla 325a.. är lite mek men gick rätt bra.. det som är svårt är att fråu den gammla bussningen och sendan få den nya på plats... men jag tycker du beskriver det som att du har ett glapp i drivlinan? stämmer det? isåfall kanske det är hardyskivan som håller på va slut? |
|
|
Det finns beskrivet i "Gör-det-själv" fliken hur man byter silentblock, kolla där så ser du om du fixar det själv. Materialet går nog inte på mer än 200-400:-. |
|
| Finns även beskrivning på byte av Hardy skivan, kanske lika bra att byta allt när bilen ändå är upplyft och du ändå "rotar" runt. | |
|
Nån som vet vad hardyskivan kostar att byta? 'D' |
|
|
Jag tar 800kr exkl. material för byte av hardyskiva i min verkstad. "Att betala underhåll till sin exfru är som att amortera på en kvaddad bil" |
|
|
Jag har för mig att "Bosse-bildoktor" har gjort jobbet. Det finns säkert någon på forumet som sparat klippet. Skicka ut en tråd på 3-seriens forum annars. Jag tycker personligen att klippen med Bosse är rikitigt roliga. |
|
|
Hitta klippet, det var visst på en E34. Men det kanske inte skiljer så mycket.. Länk |
|
|
Tror att även jag ska ge mig på att byta silentblocks på min m3. Kollade på realoem, och det satt ju två fram och två bak. Byter man alla fyra då eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.