|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag återkommer efter den 20:e maj med rapport... :-) Handpenning lagd, slutbet. på tisd. Nu blev det en e46 323 ci (tid. jahreswagen) som ersättare, hämtas imorgon :D Mvh, /Wille |
|
| WilleW: Om det skulle gå i stöpet är jag intresserad! Har slutligen bestämt mig för att sälja Z4:an, då jag behöver en bil där en barnvagn kan få plats. Hur är en 323 Ci prestandamässigt jämfört med 120i förresten? | |
|
120iM är bättre på nästan allt, dock känns accelerationen snarlik. Styrkänslan, chassit, balansen, bromsarna, stolarna, ratten, växellådan, allt är bättre på 120in, men motorljudet och gångkulturen är ju sååå mycket trevligare på 2.5l sexan :-) Var en jäkla massa storprutare som var i farten på min 120, jag hade säkert kunnat fått mer om jag hade väntat en månad, men nu fick jag en rimlig slant och en köpare som förstod att uppskatta att jag var enda brukaren, att endast jag har handtvättat den etc. Som tur var fick jag tag i en ersättningsbil som var skött av en minst lika noggrann herre. Otroligt att få tag en en tidigare jahreswagen som han själv importerat, haft i nästan 8år i sin ägo och vårdat bilen som sin bäbis! Sjukt väldokumenterad och välskött! Va fin den är min topasblåa 323ci som verkligen ser ut som en brochyrbil från slutet av 90-talet, de oranga blinkersena försvinner aldrig från denna bil! Mvh, /Wille |
|
|
210 000:- blidde det, dags att uppdatera profilen :-) Mvh, /Wille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.