AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.501

Värdering 120iM 3d -07

Sida 1 av 2
Hej,

Jag tänkte att 232 000:- skulle vara ett bra utgångspris för nedanstående objekt.
Vad tycker panelen?

BMW 120 I 3-D M-sportpaket

Färg: Alpinvit
Karosseri: Halvkombi, 3 dörrars
Advantagepaket kombination med M-sportpaket plus övrig utrustning enl. nedan

* Klimatanläggning/ klimatautomatik
* Armstöd fram
* Exteriördetaljer i karossens färg
* Shadowline högglanslister
* Sportstolar i delskinn
* Interiörlist-aluminium glasiärsilver
* Dimstrålkastare
* M sportfjädring
* M lädersportratt
* M aerodynamikpkt
* Individual innertak i antracit
* Instegslister med M emblem
* M fotstöd förarsida
* Multifunktionsratt
* Isofix med nyckelavstängning airbag
* Regnsnensor
* Xenon
* Farthållare
* Velourmattor
* Fyra sittplatser, förvaringsutr. mitten bak
* CD professional, MP3 uppspelning.
* Levererad utan emblem på baklucka
* Start/stop funktion
* 17" M-sport orginalfälgar, M207
* Däck näst intill i nysksick
* Kortantenn från inovenda monterad (snygg)

* 130 grill, BMW performance stripes finnes, ej monterade.

* Nokian Hakka4 vinterdäck på orginal M207 (separata fälgar) finnes mot tillägg (använda 500 mil).

170hk, facelift

Uttagen 2007-09-21

1 ägare, uttagen på BMW Danderyd
Mätarställning 2-maj-2008: 990 mil

Mvh,
/Wille
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Ja, det tycker jag låter som ett attraktivt pris med tanke på nypriset. Vad kostade den ny?

Mr C
I runda slängar ~311 000:- enl. prislista.

Mvh,
/Wille
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Letar 1-serie till min mamma och hade köpt den direkt om vi bott i Sverige fortfarande... Rena kapet jämnfört med vad vi ska ge här i DK för en sniken 118-120i :/

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Det priset verkar som ett väldigt bra pris är ju nästan vad du får lägga för en 116. SKulle nästan säga att du kunde kräva lite mer.

When batman takes a vacation he does the Gumball
Hej alla och tack för feedbacken!
Jo det kanske skulle gå att krama ur mer ur försäljningspriset, men jag värdesätter en relativt snabb och smidig affär.
Nu är annonserna ute på blocket och Autopower...

Mvh,
/Wille
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
311 tusen enligt lista är ju inte det som är viktigt, ingen människa betalar ju bruttopris.

Jag utgår från att du köpt bilen med M-sport kampanjen och vad låg 120 på där med M-sport och Advantage? 265? tkr Sedan har du Xenon, Farthållare och Professional som tillval såvitt jag ser. Det blir inga 311 tusen men priset är i alla fall okay på 232 tusen i och med att den gått så lite. Du har också rätt utrustning och har inte missat uppenbara saker som Xenonljus som många 1-serie M levererats utan dumt nog.

//Lövet
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag håller med andreas, listpriset på 311.000 känns inte så intressant.

232.000 känns dock väldigt rätt med de låga miltalet och bra utrustningen.
Jämför tex med denna: Länk

Denna annonserade BMW Mölndal för 224.900 i helgen men den är inte faceliftad och har gamla 150 hk motorn. Länk

Jag är själv intresserad av en sån bil, men tyvärr blir inte köp aktuellt före sommaren

Länk

BMW CS #5139
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag skulle inte vilja påstå att 232' är väldigt lågt. Snarare ett vettigt pris. Om hans bil kostade runt 280' innan rabatter så är 232' ett skäligt pris, inte jättelågt på något sätt. Vill man ha en snabb affär så måste priset vara lockande.

248' för den faceliftade hos BMW Göteborg är en stark konkurrent till Willes 232' i och med att det är ett handlarköp med garantier, inbyte och finansieringsmöjlighet. Det bilen har dessutom metallic vilket Willes inte har.

224.900 för en icke faceliftad snålutrustad 120i med gamla motorn? Den får nog BMW Göteborg ha kvar ett tag.

//Lövet
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Jag skulle säga att 232 är riktigt bra utgångspris för just den bilen. Det är inte alla handlare som erbjuder "M-kampanjen" längre, deras bilar annonseras enligt listpris (311' osv..)
-sen vet jag inte hur 3-dörrars uppskattas av alla men det får köparna avgöra :)

Lycka till
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om handlarna skulle sluta med M-kampanjen innebär ju det att bilen blir ~20 tusen dyrare. Ytterst tveksamt om det är en bra idé eftersom bilar inte blir mer värda ju äldre modellen är. Ingen lysande marknadsföringsåtgärd direkt.

//Lövet
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Kampanjen finns fortfarande, men jag tror priset är lite högre nu

Tex. dessa nya bilar:

Länk

Länk

Länk

Hade man tagit bort kampanjen hade troligen försäljnigen sjunkt kraftigt så det tror jag inte man kommer göra

Länk

BMW CS #5139
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
263' för en ny kampanjbil innebär, enligt mig, att 232' inte är så bra som vissa vill göra gällande. Är det inte värt mer för er att få en helt ny bil med 0 mil på mätaren?

263' innebär också att 248' för BMW Göteborgs demobil med 1000 hårda mil på mätaren låter som dyrt i mina ögon. Alla som suttit i bilen har ju kört skiten ur den! Men det tyckte tydligen inte någon annan ser jag nu eftersom bilen är såld. Alla är vi olika.

//Lövet
Pa
194
PappaPatrick
530d Touring M-Sport -09
Som sagt, alla handlara har INTE kvar kampanjen. Kamoanj å andra sidan betyder ju en tidsbegränsad aktivitet så det är väl inte så konstigt om de tar bort den efter 1 år.. Nu har man ju fått ut 1-serie i volym och nuvarande ägare blir sugna på att byta till en annan modell ur BMW's sortiment. Marknadsföring kallas det även :)

Icke kampanj bil: Länk

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Undrar om BMW tror på allvar att de kommer att kunna sälja 120iM för 300.000 när folk har vant sig vid att de kostar 265.000? Men nu var det ju inte det som tråden handlar om. Jag tror Wille kommer att få runt 220.000-225.000 när allt är klart.

//Lövet
Jag är inne på Andreas linje, jag sänker till 219 000:- och passar på att rensa ur annonserna litegrann.
Då borde det gå hyfsat smidigt.

Mvh,
/Wille
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den här var riktigt aggressivt prissatt: Länk

//Lövet
163hk, pre-facelift, tillverkad -06, nja så jäkla billig känns den inte.
Men det är klart jämför man övriga, innan M-sport 120/120d så är den ju det...

F*n, jag glömde skriva in Facelife /170hk igen på blocket, jag vill inte ha den jämförd med 150hk 120iM -07

Mvh,
/Wille
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Även om den inte är identisk så sätter den ribban en aning för vad du har möjlighet att ta. 120d var ju dyrare som ny också.

Som köpare så letar man ju oftast inte efter en exakt bil utan snarare försöker maximera sitt bilköp inom givna intervall. Most "bang for the buck" så att säga. Om jag exempelvis kan få en 120d som var dyrare än din från början för 199' och det som talar emot den är att den är icke facelift så får man ju försöka sätta en prislapp på det. Frågan är om den prislappen är 10 tusen, 20 tusen, 30 tusen?

Du kommer ju att märka intresset när du uppdaterar annonsen på blocket, ditt pris runt 220 är konkurrenskraftigt och jag tror du kommer att kunna få de pengarna ungefär.

Ett bra pris från början gör att personer som drar sig lite för att storpruta, som jag själv, kommer att få upp ögonen för bilen. Du slipper segdragna prisdiskussioner eftersom bilen har rätt pris från början. Du verkar vara medveten om detta och jag önskar lycka till i din försäljning.

//Lövet
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
WilleW:

Har kastat lite lystna blickar på din 120, men valde att avvakta då jag inte kan med att skiljas från min Z4 än. Såg nu att annonsen är borttagen - törs man fråga vad slutpriset blev?

Mvh,

Linus
Som jämförelse med WilleWs inledande fråga:
Jag fick 220.000 (+miljöpremie=230000:-)) för:

BMW 118d 3-D, 1264 mil, Alpinvit
* Advantagepaket och Dynamicpaket
* Klimatautomatik
* Isofix med nyckelavstängning airbag
* Xenon
* Farthållare
* Fyra sittplatser, förvaringsutr. mitten bak
* Bakre nackstöd fällbara
* Rökarpaket
* Start/stop funktion
* 16" 222 alufälg m Bridgestone Turanza RFT 205/55, näst intill i nyskick
* Kortad takantenn från Inovenda
* GoodYear UG dubbfria vinterdäck på original Radialekerstyling 32 16" alufälg
* Original stänkskydd fram
* Uppgraderade bakre högtalare (JBL 4" koaxial)
* Kromad ändpipa (också BMW original)
* Defa CAN larm

Jag ende ägaren, uttagen nov 2007 på BMW i Lund (Theanders).
Det tog bara drygt en vecka! Således var nog WilleWs utgångspris ganska lågt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.