|
|
|
|---|---|
|
Gäller en 325 cabe -94 Bilen slet snett föra året. Så iår när jag tog ut bilen så gjorde jag hjulinställning. Då farsan hade lite kontakter fick jag det gratis. Men nu efter en månad skulle jag kolla lite och såg att båda bakdäcken är dåliga.. Inte slitet snett. De är lixom dåliga hela vägen. Märke Yokohama Kör med 235/40 18" Har orginal nya dämparen i bak med gamla fjädrar.Som är lite slut men ingen som känns men den är rätt så låg i bak. Om han innan inte hade satt på sänkning. Det vet jag ej. Sliter bmw mycket org? Eller kan det blivit något fel vid inställningarna? Vad tror ni? känns dumt att åka och klaga när man fick det gratis. Men det blir ju inte billigt deta heler. Slitet ut de på ca 1 månad! | |
| Är bussningar och ringtryck ok? | |
|
min 320 e36 va likadan och det berodde på bakvagnsbussingarna. "alla vill leva länge, men ingen vill bli gammal" |
|
| Oj.. Tack för hjälpen kom på nu att när jag besiktade bilen så sa gubben att jag borde byta bussningar snart. För de va dåliga.. Tack för den snabba hjälpen! | |
| Vars sitter dessa bussningar och hur ser man att dom är dåliga ? Tänkte kolla upp det. | |
| Hej,har haft liknande problem på höger bak,det klonka var gång man körde över ett gupp liksom.Det var bussningen som var slut bärarmen slog emot fästet,bytte bussningar köpte två nya däck samma som du faktiskt,allt ser bra ut än,ca 300mil ser inget slitage än på dem. | |
|
Är det någon som kan visa på "realoem" eller vad sidan nu heter, exakt vilka bussningar det är, och hur dom ska se ut, börjar bli lite orolig nu med nya däck och första sommaren med bilen, vill inte att däcken nöts sönder direkt :) Mvh |
|
|
Vilka bussningar i bak är dety som e kassa om bakvagnen gungar till när man gasar och växlar/och sliter däck? Gärna bild.. |
|
| det är de så kallade silent-blocken. Sitter i framkant av bakvagnen. De är det stora bussningarna som bakvagnen sitter bultad i. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.