AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.600

Kvittrande ljud i framvagn, en fågel?

Br
13
Brandon
328ci -99
För ett par dagar sen när jag va ute i min 328ci och åkte upptäckte jag ett kvittrande någonstans i framvagnen. Det börjar vid ca 65 km/h till75km/h. Jag kunde väl ganska snabbt utesluta att en fågel satt i bilen:P men jag har prövat olika växlar och olika gaspådrag men det fortsätter kvittra. Det slutar dock om jag svänger i lite kraftigare kurvor till vänster. Då är ju min fråga: Vad är det för ljud och hur får jag bort det?
Visa användare
108
Nike81
330ic M -01
320i -87
På en bekants bil var det gummilagret i fjädern som hade nöttssslut. Det var dock en gammal 240. Fjädern låg mot fjäderbenstalriken och nötte. Det hörde dock i alla hasigheter.
Skräp mellan skiva och bromssköld? Fast det borde höras i alla hastigheter.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Hjullager?
Br
13
Brandon
328ci -99
Hur kan man kolla om det är hjullagret?
Hu
15
Hulabopp
E61 520d -08 Touring
Har du fått något svar på din fråga ?

Är nyfiken eftersom jag har nog en likadan fågel under huven som jag försöker jaga bort. :)

Co
21
Conviction
325IX -89
Kan det inte vara en rem som ligger och skaver någonstans? kolla så att alla remmar går fritt, inklusive kamrem om du har en sån på ditt åk. Eller ska jag säga kolla speciellt den. den är ju mest tråkig om den går av..
Br
13
Brandon
328ci -99
Jag har inte fått något svar på min fråga än:( men jag har lyckats lokalisera ljudet mer exakt, mitt kvittrande kommer mer från växellådan än framvagnen.

Hulabopp har du manuell eller automatisk växellåda?

Ska kolla om det är någon rem som ligger och skaver. Har ju kamkedja så den ska nog inte gå av:P
Hu
15
Hulabopp
E61 520d -08 Touring
Jag har manuell låda!

har lite problem med syncringen på 3ans vxl =S ( Beror säkert inte på det)

har inte haft tid att forska kring problemet själv men ska kolla runt lite.

Det är lite små störande ljud faktiskt..... =)

bm
46
bmw_singh
BMW 520D F11 2013
omljudet kommer på en viss hastighet och slutar när du är på en högre hastighet då e det kanske hjullagret.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.