|
|
|
|---|---|
|
Hej Vet att det reflexvästar är obligatoriska i vissa EU-länder ex. Tyskland. Fråga: 1. Är det godkänt att ta min reflexväst som jag använder för löpning - den är ju gul och reflekterar? "Nu vill jag ha en Z4 Coupe 3.0Si" | |
|
Tror till och med du ska ha 2 med dig..samt i några av europas länder gäller visst dubbla trianglar...samt om du åker till Spanien och du har glasögon så måste du ha ett reservpar med dig..jag kom just hem från bilresa till Malaga och jag såg ett flertal med stopp som använde just den typen av väst som du nämner.. Här kan du kolla lite om Frankrike Länk |
|
|
Dubbla? Så om man är 2 personer skall man ha 4 med sig då? I vilka länder dubbla trianglar? Tur att man inte har glasögon =) Dyrt annars... "Nu vill jag ha en Z4 Coupe 3.0Si" |
|
|
Nä...tror det räcker med två st...fler av de som jag såg stå vid vägkanter så hade båda personer västar på sig.. Spanien såg jag någon regel om dubbla trianglar förra året.. |
|
| Ring till Motormännen så kan dom svara på frågan | |
|
Okej. Får kolla med dem så får vi se. "Nu vill jag ha en Z4 Coupe 3.0Si" |
|
| I senaste nummret av Vi Bilägare finns en sammanställning över varningstrianglar, refelxvästar och användning av mobiltelefon för alla EU-länder plus Norge. | |
| tackar för det tipset! ska genast köpa den. | |
| Haha, är det därför kofferten är fullproppad med kläder! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.