AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
775

325 -89 sälja hela bilen eller i delar?

Har en 325 -89 som jag har haft som vinterbil. Bilen är i bra maskinellt skick, Det som är sämre med den är rosten. Dock är detta vara ytrost. Har haft lite folk här som har kikat på bilen och de har väl velat att bilen skulle vara finare i lacken än vad den är.

Har ju dessutom mailat exakta bilder på hur bilen ser ut och vart rosten är, men de backar ändå när de börjar kolla lagningarna som den förre ägaren har gjort. Jag kom över bilen rätt billigt, så pengarna är inga problem.. Men nu till dilemmat.

Ska man sälja i delar? Typ iaf ta ur motor och växellåda då detta är friskt, fick dessutom en renovering utav toppen 2005 då det införskaffades ny kamaxel, nya ventiler och nya vippor till den.

Här är föresten en bild på bilen så ni kan kika innan ni bestämmer er:p

Länk

Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Tveksamt, du får kanske 4000:- för motorn, 1000:- lådan, 1500:- bakvagnen, en tusenlapp för småprylar, då karossen är 4 dörrars är den inte värt nått, + en massa jobb med att plocka isär den, o köra resten till skroten.

Är bilen besiktad, påställd, funkar fint mekaniskt, så borde rätt köpare betala 10.000:-

Det finns vi som skiter i rost/utseende och kollar bilens mekaniska skick, men vi är nog sällsynta, typ 9 av 10 verkar mest stå och peka på rostfläckar när dom kollar på bilar.

Jag gav 12.000:- för min bil, men då fick jag dra ut den från en buske där den slagit rot, men det var rätt bil för mig, motorn gick fint, flyttgods utan krav på avgasrening, 2 dörrars. Allt annat var bedrövligt.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Tycker nog att du skall sälja den hel, enligt vad du beskriver så verkar bilen frisk i grunden, dvs rosten sitter bara på ytan. Och du skriver att den är i bra skick maskinellt. Tog även med hjälp av regnr reda på att bilen har dragkrok.

Tycker bilen verkar perfekt som bruks/slit/förstabil, hade jag inte haft ett sånt behov av kombi så hade jag funnit den intressant. Ha tålamod och sälj den ;)

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Tycker precis som er... Jag valde bilen pga det maskinella... dessutom förundras jag över att NÄR man skickar ärliga bilder som verkligen beskriver vart rosten finns och hur det ser ut och de ändå åker 30mil och klagar på rosten och åker hem igen... Allt tar ju tid hela tiden... Tar 30 minuter att visa bilen och snacka med jidderfolk...

Aja... Försöker få iväg hela bilen istället.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Absolut..sälj bilen hel,blir smidigast ändå trots att många ändå lär fråga "finns det någon rost"....visst,rost finns ju bevisligen(trösklarna ser ju inte allt för kärnfriska ut t.ex).. men det finns "entusiaster" som köper ändå till "rätt kurs" och fixar naturligtvis? själv..

325i E30 vagnarna börjar dessutom bli "lite halvsällsynta",så nog kan du få "napp",men det gäller ju som sagt att hitta rätt köpare som inser vad han/hon köper..

Mvh Janne.
Så... Nu är bilen såld till ett hyfsat pris... Fick lite mer än vad jag gav. Killen hade en fräsch 320 som skulle få ny motor plus att min 325a skulle bli vinterbil med en 2.0a i sig...

Stackars 325a... Åka i 19år med 2.5 liters och byta ner sig till 2.0:)

Skönt att ta bort annonsen och slippa idioter som ser EXAKT hur mycket rost det är på bilderna... skickar högupplösta bilder fotade med systemkamera så de kan zooma riktigt mycket... Men ändå åker de typ 30 mil och klagar över rost...:)
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
m_johan84:
killen som köpte din bil har lagt ut en projekttråd på garaget.org, så om du vill följa bilen så ;)

Länk

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Jo jag såg detta...:) Han skickade även en film när de stod och burnade med bilen på en parkering:)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Snubben måste vara besläktad med Duracellkaninerna, snacka om fullt ös där i ladan :-) Klart kul tråd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.