|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tjejen har problem med sin 318i... Den läcker vatten som ett litet såll :) Fyller på rätt mycket vatten lite för ofta för att man ska känna sig helt trygg. Har läst runt lite här och det verkar som att vattenpumpar och kylare är de vanligaste orsakerna. Till frågan; hur svårt är det att byta dessa de delarna och vad ligger prislappen på?? Och vad är rimligt pris på verkstad? Tack på förhand Micke | |
|
Jaha, Ni ochså!! ;-) Ja, för mig verkar det ha varit vattenpumpen som sagt. Skall byta på tisdag. Ca 2000 kr tutto completo! Men då får jag lite "stamkundsrabatt" eftersom jag åkt skytteltrafik till BMW på sistonde!! Hur mycket det egentligen kostar vet jag inte.. Men kanske mellan 2200 och 2500 kanske?? Ingen aning! |
|
|
Vad är det för typ av 318 vi pratar om? Du har inte kollat om du ser var de läcker ifrån? |
|
|
Ska strax göra en seriösare felsökning. Ville bara kolla lite priser och så... Har slagit reg. nummret på Makonomens sida: motorkod m43-b19. Är inte så hemma på BMW... Men ett sånt här forum brukar ju lösa sånt oxå :) |
|
| En annan fundering som dykt upp är hur givaren för låg kylavattennivå fungerar och var den sitter och mäter... | |
|
Nu har den varit iväg till en kille som skulle kunna... Han kom fram till samma sak som jag gjorde hemma på pallbockarna... En undran dock; om inte termostaten öppnar/stänger som den ska, kan det tryckas ut vatten nånstans då? Blev en rejäl pöl under bilen när tjejen kom hem från mekar-killen :) Den stod i typ 5 min. sen va det en liten sjö på gatan... Men den verkar inte ha läkt nåt under färden hem. Trevlig helg på er! |
|
|
pröva att öppna expansionskärlet och blås i och se om det läcker ut nåt när det blir övertryck. Det kan ju ha läckt under färd och när på motorn är igång också men att det avdunstar vid den varma motorn. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.