|
|
|
|---|---|
|
Hittade en lite använd sonax wax it wet liggandes hemma. Undrar bara hur man använder denna för bästa resultat? Kommer ihåg att använde den på förra bilen och då blev det lite matt lack när man la på den så blev lite skraj och tvätta av den. | |
|
Bör väl stå på förpackningen hur den ska användas? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
När bilen är nytvättad och blöt sprutar du på medlet på blöt lack, polerar in medlet i lacken tills det blir torrt. jag använder putsdukar eller lakan, en del andra använder sämskinn. När jag använder dukar brukar jag spraya en större del av bilen (ex sidan på bilen, förutom list längst ned) och polerar hela den delen med en trasa. sen byter jag trasa och torkar torrt. Tycker det blir super fint resultat! /Hampus Länk |
|
|
Jag brukar anvænda microfiberduk till ændamålet :) // M.V.H. Daniel |
|
|
Hej! En sak att tänka på är att inte överdosera, 1-2 sprut räcker för t.ex. taket. Annars blir det ingen bra effekt. Freude am Fahren wünscht Ihnen Ihre Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft |
|
| Kan man ex, polera in den med hjälp av en sån vofeel duk eller fuger den upp allt?? För att sedan torka av med ex. lakan?? | |
|
tror jag frågat det i ngn tidigare tråd, tror inte det var ngn superhöjdare. Du behöver ju inte skifta material, har du ett lakan så räcker det ju gott och väl, du lär dig med tiden att inte slösa material hur som helst.. happy vaxing:) /Hampus Länk |
|
|
Okey, Nu har jag en voffelduk samt en mikrofiberduk hemma. Testade den här kombinationen i helgen tillsammans med Wax it Wet: Polera in medlet med microfiber, torka av med voffel. Tyckte att det inte var så bra med voffel dukk, skall pröva polera in med lakan torka av med micro fiber duk. Nu till själva "vaxningen": Detta tog lite arbete som ni skrev här på forumet. Efter att ha gjort 75% av bilen, såg det att bli lite matt ut i tvätt hallen, så resten polerade jag av snabbt. Men men, Jag hade fel. Väl ute i solskenet såg jag ur bilen blev mycket blankare än vanligt. Nu dagen efter ser den fortfarande nytvättad ut, Tyckte resultatet blev mycket bra. Hur nöjd som helt. Tänkte använda denna produkt varannan vecka. Tack för tipsen. |
|
|
Tror det är bättre att polera in med en vanlig microgfiberduk och sen använder du våffelduken när u torkar som vanligt efter tvätt. MVH/ |
|
|
Sen är nog lakan ingen bra ide, om du vill snåla kör på polerdukar iaf, helst mf duk. Bommullslakan kan vara rätt så hårda mot lacken. MVH/ |
|
|
Jag brukar använda en bit av en vanlig mjuk badhandduk för att torka av all sorts vax pga dess froté yta så polerar de fint. Blir ingen ful hinna och gör arbetet betydligt lättare än med tex lakan just pga materialet. Har fått mina vänner att använda samma sak då dom upptäckt dess fördelar Eller gör jag helt fel som använder/rekomenderar detta? =) Man vill ju inte ha skottpengar på sig hehe. |
|
|
En vältvättad/sliten frottéhandduk är bra men microfiberdukar är bäst. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.