|
|
|
|---|---|
| Äntligen har de blivit den 2 maj. Jag som gått å väntat så längen på min bisiktingstid. Bor ute på landet och har 6mil till besiktningen. Dom första 5 milen går jätte bra, men sen tappar bilen orken och börjar på blöddra. typ som när man hållar på få soppa torsk. Svänger in till väg kanten och låter den gå på tomgången, väldigt orolig tomgång 500 till 1000prm. Provar att gasa men den stiger bara lite i varv typ till 2000-2500. Så de blir till att bogsera hem bilen dom 5milen utan att besikta. Väl hemma går bilen hur fint som hälst, svarar fint på gas och jämn o fin tomgång. Någon som känner igen symptonen? 325ia -94 | |
| stått avställd i vinter? vatten i tanken då kanske... | |
| Ja det där är precis som när min ventilkåpspackning sprang läck. Då rann oljan ner i tändstiftsbrunnarna och fördärvade dem så den gick sämre och sämre... | |
| Jepp, den har stått i garaget hela vintern med 30l bensin i tanken. Tog löst bränslefiltret igår, Fullt i soppa och den rann åt båda hållen. Undra om pumpen håller på bli lite dålig. Ska ta å kika ner på tänstiften imorogn också. Men de konstiga är att den går bra efter att den får stå på "tomgången" 5-10min. | |
| oj då, här har jag läst slarvigt ser jag... Min gick ju bara sämre med tiden som sagt, så det lär väl inte vara samma fel på din, men det skadar ju aldrig att kolla motorns täthet då och då :) | |
| Nån sprucken eller glapp vakum slang kanske? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.