|
|
|
|---|---|
|
Jag har bytt den sk bromsbomben men fortfarande funkar ej bromsarna som jag vill. De är vid normal körning tungtrampade då man först trycker till pedalen (givetvis när man kör) medan servoverkan kommer efter ett ögonblick. Vi snabba inbromsningar infinner sig paniken då man nästan får suga tag i ratten innan bromsverkan kommer. Är det bromsarna eller den hydrauliska bromsförstärkningen jag skall kika på?? Väntar på ett bra tips. Norabert rmp | |
|
Låter som att du bytt till en trasig begagnad bromstrycksaccumulator i mina ögon..men naturligtvis kan det vara helt fel gissat av mig ändå. Du har ingen systemtrycksförlust i samband med detta?...Dvs systemtryckslampan "blinkar till" en ytterst kort stund när du "panikbromsar" i fart s.a.s.? Mvh Janne. |
|
|
Jag har köpt bromsbomben från Motornord så den måste väl förmodas vara ok! Ska kolla med dom imorrn så det inte är nåt sk-it dom har sänt till mej. Det är riktigt att varningslampaan blikar till ett kort ögonblick. Har tyvärr inte möjlighet å kolla bilen under veckan men skall ta en titt på den till helgen. Tack för tipset. Norabert |
|
|
Tjena. Hur gick det med bomben och bromssystemet? Har liknande fel.. |
|
| Felet är inte löst problemet pga tidsbrist. Jag snackade med Motornord och de vägrade tro att det är bromsbomben. Om det nu inte är den måste man nog titta på pumpen, om den är ok?? | |
| har haft samma problem, då var det ventilhuset ovanpå bomben. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Bromsförsrärkaren håller säkerligen inte tätt! Brukar visa sig med att bromspedalen blir hård,och sedermera övergår(i vissa fall) till att bromsen ligger i utan att trycka ned pedalen. Bara att byta,en ny bromsförstärkare är inte billig,så en beggad är att föredra. Trasigt membran i bomben,brukar innebära "svampig" bromspedal. Mvh Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.