|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Min 316 touring rycker vid gaspådrag. Inte sådär så att hela bilen hoppar fram, men man känner det ganska tydligt ändå. Ger man full gas så ser man att bränsleförbrukningsnålen pendlar fram och tillbaka, + - 1-2 dl när man håller pedalen stumt mot golvet. Det enda jag har gjort är att byta luftfiltret, ingen skillnad. Jag tänkte även byta tändstiften (inte bytade på ca 5000 mil enligt alla kvitton som följde med bilen) men jag tvivlar på att det gör någon större skillnad. Det känns lite som att det är något vajse med bränsleförsörjningen, att den inte riktigt vet hur mycket eller lite den ska pyttsa i :) Förslag på vad som kan orsaka den ryckiga gången? Tomgången är dock helt ok. Kan tjyvluft ge de här symptomen? | |
|
Ingen som har någon idè? Kan man rengöra LMM:en på något sätt? Kanske sitter skit där? En annan sak, finns det vevhusventilation på denna bilen? Var hittar man den isåfall? :) |
|
|
Pulsgivarna var det på min 318, finns en på kamaxeln och en på vevaxeln (M43) Obs! relativt dyra att byta på verkstad, men tydligen vanligt att dom lägger av nånstans efter 20 000 mil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.