|
|
|
|---|---|
|
Hallå allihopa! Jag har strul med att jag inte kan stänga av värmen på min Touring, finns det någon som har ett elschema till stora kliman så man kan felsöka vars felet ligger? Eller någon som har en aning om vad det kan vara? Ventilpaketet är utbytt men utan resultat. tips mottages tacksamt. | |
| Vi mätte vid det nya ventilpaketet och det verkar vara låg spänning från passagerarsidans reglage, kan det vara fel på klimatorn, kabel någonstans eller någon av servomotorerna? | |
|
Ingen som har några idéer? Spänningen kommer fram till ventilpaketet, full eller halvspänning beroende på hur reglagen står. Säkringarna är kollade, servomotorerna är kollade, allt funkar, lik förbannat går det inte att stänga av värmen i bilf*n. Börjar fundera på att byta tillbaka till kvalitetsbilar istället (Opel). |
|
|
Ingen som har några idéer? Spänningen kommer fram till ventilpaketet, full eller halvspänning beroende på hur reglagen står. Säkringarna är kollade, servomotorerna är kollade, allt funkar, lik förbannat går det inte att stänga av värmen i bilf*n. Börjar fundera på att byta tillbaka till kvalitetsbilar istället (Opel). |
|
|
exakt vad är problemet? Du säger att det kommer fram ström men svagt?? Det ligger alltid 12V spänning på värmeventilerna. Du reglerar strömmen med jorden (minus sidan) Kontrollera att dessa jordar fungerar. Du har en tre polig kontakt till värmeventilerna. en lite tjockare (+) och två mindre (-). fungerar ena men inte den andra?? Jag har samma problem. söker oxå efter elschema. Kan vara IHKR boxen som sitter vid microfiltret. Kan vara själva klimapanelen. (Alltså reglagen inte ger ngt mostånd) Dela gärna med dig om du löser felet. |
|
| Jag har skrotat den bilen, köpte mig en 525i -91 istället som allt fungerade på från början. Fick aldrig några svar på mina funderingar här och på andra BMW-forum (som man faktiskt får på andra märkesforum, lite kritik lär ni få lov att ta) så jag gav blanka fan i den bilen. | |
|
Ok...trist :-( Nää har samma problem, men det verkar vara ett svårt problem då ingen verkar veta vad det kan vara. |
|
|
Grötboll: Antagligen "drunknade" din fråga i alla andra inlägg, tyvärr kan man aldrig bli garanterad hjälp. Värmeventilerna kan börja kärva fast så att värmen inte går att stänga av, det har funnits ett mektips sen 2004 i GDS-delen: Länk Mvh |
|
|
Rob: Jag provade byta värmeventilerna mot ett par jag visste fungerade, ingen skillnad alls. Jag läste igenom mektipsen många gånger utan att hitta någon som helst lösning på mitt problem. Ta gärna en titt på www.opelsportclub.com/forums över hur hjälpsamma och trevliga människorna är där när det gäller märkesforum. |
|
|
Grötboll: Om du tycker att vi är så otrevliga och ohjälpsamma så förstår jag inte varför du köpte en till BMW och hänger här fortfarande? |
|
|
Det jag menar är att om du söker på olika fel här på forumet så dyker det upp väldigt många förfrågningar som ignorerats eller inte mynnat ut i någonting alls, inte att ni är otrevliga. Är det för gamla bilar som jag håller på med? Jag har inte råd med en bil i 100kkr-klassen och är en hemmameckare. Att jag köpte en till BMW har inget med forumet eller dess användare att göra. Jag köpte en krockad bil och skrotade min gamla för att kunna iordningsställa den jag har nu. Rob, den tanken har slagit mig många gånger själv, helst med tanke på vilken urusel forumapplikation som används när det finns i princip färdiga forum att bara dänga upp (det är 2008 nu och en editeringsfunktion av inläggen borde ha implementerats för flera år sedan). Nä, tack och godnatt från mig, nu skiter jag i det här brattiga forumet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.