AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
917

och om man inte hittar GSM modulen i skuffen? (e39 touring)

ev
46
eviln
528iA Touring -98
528ia Touring från '98a.

Tycker mig ha läst ett antal GSMtrådar om att man kan sätta SIMkortet direkt i GSMmodulen i skuffen.
Men jag hittar den inte.
Enligt utrustningslistan ska bilen innehålla en 0625 Handy telefon och en 0628 Kommunikationspaket.

Luren funkar iofs bra (men hade plan på att försöka ta bort den och bara använda backluckans GSM).

Kan det helt enkelt vara så att själva telefonen är den enda GSMmodul som finns i bilen?

Det här är vad jag ser (klåpar retrofit av CDväxlaren utan fästen, den står direkt på hjulhuset omgiven av mössa och vantar för dämpning).

Länk
(obs, gigantisk bild)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det är inte hjulhuset du visar på bilden...GSM-modulen hittar du framför (tänk i bilens riktning) navihenheten nästan rakt ovanför vänster bakhjul (dvs hjulhuset). Det är trångt men med smala händer så går det att komma åt.

Sen förstår jag inte riktigt vad du menar med att ta bort luren? Även om du sätter i kortet där bak så är det samma lur du använder, dvs samma system bara två ställen att sätta i SIM-kortet.

___
//Ulf
ev
46
eviln
528iA Touring -98
bättre formulerat kanske borde ha varit "få bort den".
Inte ta bort den.
Alltså stuva undan den så man slipper se eländet.

Tack för hjälpen, ska genast ut och gräva.
Vilken tur att man är bestyckad med tjocka händer och korvfingrar.
ev
46
eviln
528iA Touring -98
Nu har jag i alla fall hittat själva lådan. Dock kan jag inte se någon slot för att stoppa in SIMkortet i.

Länk

Antar att det är del nummer2 som jag ser direkt ovanpå hjulhuset.
Börjar tro att det bara finns en simkortsläsare i bilen och den är i telefonen.

Borde sim-slotten sitta synligt eller är den på ovansidan eller liknande (har läst i andra poster att den ska sitta på kortsidan).
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag hade modellen SA 625 i min fd 540T -00 och då satt SIM-slotet på den bakre kortsidan. Har ju inte bilen kvar men när jag tittar på denna Länk så får jag känslan av att del nr 2 sitter ovanför del nr 2 på din länk.

I båda mina nuvarande bilar så har jag SA 630 Länk och till denna modell så är det enbart SIM-läsare där framme under telefonen.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.