|
|
|
|---|---|
| Är det någon som vet vad det kan vara som piper i min 523 E60?? Det är tre korta pip följt av ett lite längre. Det kan komma när som helst. Ca 2-3 gånger per dag. På BMW-verkstaden vet dom inte vad det är. Finns inga fel indikerade. Dom har aldrig hört talas om det. Min kollega har samma ljud på en likadan bil. Någon funktion i Idriven som man kommit åt kanske?? Detta håller på att göra mig tokig i alla fall. | |
| Är det inte bara indikeringen för att klockan går in på ny timme? Det finns ju en sån funktion i idrive som går att stänga av | |
| Hmm....ska kolla....klockan har man ju pillat på nu vid sommartidsändringen. | |
| Hilden: Tack!!!!!!!!!! | |
|
Har samma problem i min bil. Kan inta vara när klockan slår hel timme låter när som helst, två ggr inom 20 min är inte ovanligt. Hade en e39 förut som lät lika dant, då bytte de radio på BMW. De sa att det var ngt med den |
|
| På min var det faktiskt hour memo som var valt. Jag tog bort den och pipen försvann. Idiotisk signal att ha för varje timma. Ett mindre irriterande ljud hade man ju stått ut med. | |
|
Hur stänger man av skiten? Flåklypa |
|
|
Du ska vara glad "Newman" att man kan stänga av oljud, det är inte alla bilar som har den finessen. slog mig direkt när jag läste din tråd att det var klockan. Har själv den ikopplad, störs inte, liten väckarklocka då man är ute och kör långt, dax att stanna för en fika. NoFear, kör med insidan.`oo00oo´ |
|
| Flåklypa, I menyn där du ställer in klockan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.