AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
698

Är det ett varningsljud från intrumentpanelen i en E34

Jo
10
Jonasg
520i Touring-93
Hej när jag startade min 520-93 här om dagen så började airbag lampan att lysa, km räknaren växlade till miles samt en ylande singnal från instrument panelen den ylande singnalen tystnar så fort man startat.
Efter att ha kört en stund slutade alla intrument att fungera dvs alla gick ned på noll precis som om man slår av bilen.Efter att ha läst en del här på forumet så tog jag loss panelen kontrollerade lödningar/ kontakter ,nu fungerar
intrumenten igen. Men ylandet som kommer från en liten spole på baksidan av panelen samt att airbag o miles felen kvarstår. kan man släcka lampan och tystnar den lilla spolen då? Och kan man ändra tillbaks till km?
Är det någon som har en aning!

$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Det kan vara kondingarna i instumentet som har gett upp. Man kan få en massa konstiga fel när kondingarna är trasiga. Bytte mina för ett antal år sedan då intrumenten hade börjat leva sitt eget liv och att gong gongen skrek för jämnan.
Skall finnas ett mektips elfa art. nr osv. men hittar inte detta just nu.

Mackan
Jo
10
Jonasg
520i Touring-93
tack för tipset! kollade närmare på mekartipset ser lite annorlunda ut på min finns dock några kondningar i samma region som jag får titta närmare på.
Jonas

Jo
10
Jonasg
520i Touring-93
Kontrolerade kondningarna i helgen dom var fungerande.
Idag dog instrumenten igen, Typiskt

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.