AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.262

säljer jag 750 för dyrt?

//
300
///535power
320d EDE -11
Länk

säljer jag den för dyrt
har kollat runt lite på internet och sätt att vissa säljer dyrare
och så finns de dom som är billigare men dom är de oftast nått fel på

min e ju nyligen besiktad och skattad och dessutom en svensksåld bil vilken gör den billigare i fösäkring rätt mycket
och den har ju all utrustning

jag har aldrig tidigare behövt vänta särskilt länge på att få mina bilar sålda
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Själv är jag mest intresserad av facelift versionen med luftintagen längst ner under kofångaren, dom har ju lite nyare motorstyrning mm. Men för övrigt är nog 750 inte snabbsålda om man skall ha vettigt betalt för dom men priset är väl rimligt i förhållande till att den är körklar. Svensksålt betyder för mig att det finns mer rost inunder. Sent importerade bilar har inte fått så mycket salt så det är inte värt något för mig. Se till att lägga till lite fler bilder på tex inredning, och vänta på våren då alla börjar leta efter något att åka i på sommaren...
Din bil ser ju fin ut så det borde ju gå att få vettigt betalt.

/Mats J
//
300
///535power
320d EDE -11
okey tackar för svaren får vänta och se då som sakt
En 20 år gammal BMW med V12 är väl inte ett drömköp precis även om den är billig. (krånglar V12:an kan det bli hur dyrt som helst.)
Den ser fin ut, det kan jag hålla med om, och priset är nog rimligt. Men som sagt 20 år V12 lockar inte.

E-
51
E-Bagge
530ia Touring -01 ,530d Touring -11
Det enda jag skulle reagera på är att det inte är orginal
fälgar samt att du har en sk. "fastmonterad portabel GPS"
4 ägare är trevligt , Milen ser jag inte som ett hinder.
Säkert hellt ok pris om bilen inte lider av något större
motorfel.

Jag är föresten allergisk mot allt som inte är orginal btw.
Spelar kanske mindre roll för köpare utan samma krav.

good luck!

/Erik
Lasse Karlsson
Har själv aldrig haft E32 750, men det jag hört om modellen är att den inte är direkt driftsäker, mycket strul med både motor och elektronik i allmänhet. 23 Papp är ju säkert billigt! men som sagts här tidigare, strular det, kan det bli fett dyrt!

Den är väl inte heller direkt soppasnål, och ska man försäkra(behövs väl dock knappt med så gammal billig bil) kostar väl det också en rejäl peng! Men nån "entusiast" finns det säkert som köper kärran av dig! Lycka till!

HA DET!!
//
300
///535power
320d EDE -11
okey då vet jag hur läget är
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

23000kr för en tolva som fungerar är rätt kurs...tycker jag iaf..
Mullig sommarvagn :)

Mvh Janne.
Om jag hade varit sugen på en BMW 12:a idag hade jag nog lagt 8500 kr till och köpt en E38...

Länk

Mvh Urban

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
FinnUbbe, Den E38 du länkar till är billig men har inte blivit såld på några veckor, det är nog lite problem med den... Kan bli dyr innan den rullar... Men visst kan det vara intressant att jämföra med E38.

/Mats J
Inge opris, ser absolut prisvärd ut! En E38 för 30 kommer med största sannolikhet att kosta lika mycket i reparation direkt vid köp.....

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Jo det kan hända men tror överlag att både E32 och E38 med "stora bensinslukande motorer" är svårsålda idag... Det är ingen vanlig "Svensson" som köper dessa...

Sant, men jag betalar hellre 30:-/mil för soppan i en bil som fungerar än att ha den trasig på pallbockar i garaget gratis.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Jo det stämmer det också, men jag vet inte vad det är för fel på E38:an men troligen inget "litet fel" efter som den inte blir såld eller så är det bara pga att de överlag är svårsåld och folk är rädda att det ska vara något skumt eller hända något... Men det är ju samma med vilken bil som helst, ingen vet när den kan ramla ihop. Jag har varit med och bytt motor i en E32 750 så vet att de inte håller för evigt heller.

Okej, det bliv lite offtopic detta.
Lycka till med affären!

Mvh Urban

Har också intresserat mig för e38an. Det som gör mig undrande är att det tas upp att det är "bilen har fått lite 2.or på besiktningen därav priset". Det sägs ingenting hur många tvåor, ej heller vad de består i. Om de är så enkla att åtgärda som annonsen ger sken av borde kanske dessa repareras innan försäljning.

Fanns en 750 95:a från skåne som annonserade i 43,9KSEK ett tag som kändes intressant och fräsch, den är nu borta från blocket och antagligen såld.

Gällande försäljningen av 750n från 88, så är det nog så enkelt att biltypen inte är lättsåld i sig.

we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jag hade kunnat tänka mig att betala runt 20' för en väl fungerande E32 750, att den är svensksåld gör att försäkringen blir mycket lägre för mig som är för ung fortfarande..

Mina bilar: Länk
//
300
///535power
320d EDE -11
okey då ser jag de står lite ord mot ord tyckr själv att denna E32 har varit en grymt bra bil lr är menar jag fast jag är intresserad av att byta till nya 7 serien e65 alternatift en sen E38
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.