|
|
|
|---|---|
|
Jag har en sån ratt: Länk Och jag ska köpa sån: Länk Kan jag flytta över kablage och multifunktion till m-ratten från sportratt? airbagen passar rakt av lr hur? | |
|
ja du kan flytta över multiknapparna, kablaget är exakt samma. Airbagen är samma. här har du en anvisning Länk när du har ur airbagen så ser du de två skruvar som håller multiknapparna. du måste demointera nedre plastdelen innan du kan demontera knappdelen. |
|
|
Tack! |
|
| Men nu läste jag igen, förstod du att det är en ratt UTAN multiknappar från början. Finns tydligen sånna m-rattar även fast dom inte verkar vara så vanliga.. | |
|
Om du har multiknappar idag så är det bara att flytta över den delen till den nya M-ratten. Det är en plastkåpa som finns med eller utan knappar och ser likadan ut till båda rattarna du länkar till. Även om du inte hade haft multiknappar på din gamla ratt så hade man kunnat koppla på detta men det är lite mer jobb då en kabel måste dras från rattstången in i panelen bakom ljusbrytaren. ___ //Ulf |
|
|
hej som jag förstod det: du har en sportratt med multiknappar nu i bilen. den ratt du köper är en M-ratt utan knapparna. inga problem alls, du ser hur det funkar när du tagit bort airbagen. "multoknappskablaget" flyttar du enkelt över den del som sitter i rattcentrum från din gamla ratt. |
|
| Göttans, ville bara vara säker. inte helt klar över hur det ser ut | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.