AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.722

E39 delar som inte kommer!

pe
204
petrob
320i -18
Hej på Er

Köpte en baklucka av en kille som heter Stefan Lilja i Nossebro.

delen "tappades" o blev felaktig, han skulle sedan återföra pengarna.
Skit heller,blåst blev man antagligen.

Någon mer som köpte delar till en svart 5-serien av honom? Blocketannons var det.

Petrob
------
M3 Cab -95
540iam -01
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Jag vill minnas att jag läst namnet i någon annan bedrägeritråd någon gång i tiden ...
Japp känner också igen namnet sen tidigare, en sökning på AP gav lite trådar, den tillsynes mest relevanta var dessvärre borttagen.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Jo, han har man hört talas om. Typen som skickar tegelstenar på postförskott..
pe
204
petrob
320i -18
Va ska man göra? åka till honom o hämta pengarna med några kompisar?

Petrob
------
M3 Cab -95
540iam -01
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är konstigt att han håller på än med sitt riktiga namn. Det verkar svårt att sätta dit honom med hjälp av Polis.
Ja, jag tror jag hade gjort som du föreslår alt. påstå att någon "motorcykel-intresserad" klubb är satt att utreda fallet. Det har hjälp ett par bekanta att få tillbaka en enduro-cykel samt 30´ handpenning på ett lastbilssläp där säljaren inte var ägare. Utredningstiden är mycket kort.
pe
204
petrob
320i -18
Ringde polisen, de ville inte ta i ärendet.

Det där med mc är intressant med tanke på att min gamla grannes Äldsta son är ordförande för en sådan klubb. De är dock kanske lite FÖR stora.

Att han också är så känd o får hålla på med det han gör. Han låter ju inte gammal heller o Nossebro är ju en lite stad, så ngn borde ju känna honom.

Petrob
------
M3 Cab -95
540iam -01
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
I.o.f.s är det ju billigare delar, vilket kan göra det föga trovärdigt att lägga ner alltför mycket på indrivning. Han verkar leva gott på många bäckar små. Nej, åk förbi och hälsa på och säg att du hade vägarna förbi och undra var dina pengar tog vägen.
pe
204
petrob
320i -18
Ja, det är ju inte mer än 13 mil. o hans hus finns ju med på eniro.
Men att inget "tagit" honom förr. Underligt tycker jag.

Petrob
------
M3 Cab -95
540iam -01
Hälsa fån mig! =)
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
åk dit o släng in en sten genom hans bilruta om han har någon bil. bara för skojsskull med en lapp på stenen med något hotfullt eller allvarligt =)
mjo skoj med en sten genom rutan.. bättre att stanna till och bara ta ett snack med han.. kanske inte så dramatiskt men ah
ar
15
artur
528ia Touring-00,
635csia-87
Du kan kastriera honom från mig!! Jag har också blev lurad , har du adress till honom så kan vi åka tillsammas.
pe
204
petrob
320i -18
Har hans senaste adress, men enligt honom själv finns han ej på denna adress, antagligen "på flykt" från stryk antar man.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.