AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
440

Skillnaden på 328i-328ci

Torsson
Jag tänker köpa en 328 e46
Nu är det så att cupen är ju lite snyggare.
Men att lägga 50 tusen till på en bil för utseendet skull har jag ingen lust med.
Jag har försökt att kolla lite i faktabladen men jag kan inte se att det är någon skillnad på en sedan och cupe´. Så ni som vet. Finns det någon andra skillnader typ sportigare fjädrin annan utväxling.
Richard
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det är samma utväxling på dessa bilar. På dom bilar med utrustning "M-chassi" är det lite hårdare dämpare än original. Tror att denna utrustning är vanligare på coupemodellen.
Vill man va fin får man...(betala som ett svin)

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om jag inte minns fel så skiljer det lite i standardutrustningen mellan sedan och coupén. Coupén har lite mer standardutrustning så det kompenserar en (liten) del av det högre priset. Kolla på BMW:s hemsida, där står vilken standardutrustning som ingår i 330 sedan och 330 coupé. Det borde ge en fingervisning på skillnaderna.

Mvh
Tänkte bara säga att jag personligen föredrar 4-dörrars versionen. Mer praktisk och lika snygg (med rätt utrustning). Och en pytte-pytte liten del snabbare än coupén (men vem skulle märka det?).

Coupén väger ca 100kg mer pga. förstärkningar för att uppnå samma vridstyvhet. Själv har jag sportfjädringen på min sedan och den ligger som en utsmetad gud över vägen och är 100 kg lättare än 2-dörrars :-D

~ sport = komfort ~
och glöm inte: Det är ALLTID gratis ost i råttfällan...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.