AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.236

Ditec, Sonax, Tecar i Helsingborg

Jag har en ny bil och tänker köra en lackbehandling på den. De alternativ jag har är Ditec (helsingborgs bilrekond), Sonax NanoGuard (Rekondcenter) och Tefcar (Bilputsen).

Ditec känns som det säkra alternativet, men också som att det troligen blir lite dyrare i längden. Sonax och Tefcar verkar ha liknande upplägg med regelbundna kontroller och troligen 1-2 återbehandlingar under 5 år. Tefcar är ju känt, men har någon erfarenhet av Sonax NanoGuard? Någon erfarenhet av de olika bilvårdsföretagen i Helsingborg enligt ovan?

Jag är lite lat och en vits med benhandlingen är att även kunna tvätta lite mer sällan. Hur är det med avrunning mot pärlning för de olika behandlingarna?
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Jag kan varmt rekomendera Rekondcenter!
Har lämnat min bil där i flera år med mycket gott resultat!

In God we trust, All others pay cash///
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
tycker du ska åka ner till arlöv hos vonne,dom e grymt duktiga!!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag ska lämna M5:an till Vonne nästa vecka. Första gången jag anlitar dom men har bara hört positivt. Har tidigare kört Ditec på ett flertal bilar och absolut inte varit missnöjd och kommer att fortsätta med Ditec på 530'n.

___
//Ulf
Gi
56
Gizze
BMW 320i Touring -05 (E46)
Filborna bilrekond i Helsingborg funkar kanon. Hel nöjd med dom iaf.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hämtade min M5 i fredags och jag kan inte annat än rekomendera Vonne Länk . Mycket bra resultat och hög servicenivå.

___
//Ulf
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Staffan
Det jobb du ska lämna bort är ju rena smörjobbet för en firma då din bil är ny.
Om din bil var kraftigt nedmattad och smutsig i lacken då vore det mera motiverat, men en ny bil är så lätt, så lätt, att lägga på en lackförsegling och du sparar flera tusen kronor!
Det lilla jobb du får göra betalar sig i synnerhet då lacken är så fin som din bil är då den är ny, och avrinningen som pärlar sig får du naturligtvis också
mvh Uffe/bildock
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Visst är det sant som bildock skriver men det är ju inte heller ovanligt med olika priser för nya resp begagnade bilar när det gäller en lackskyddsbehandling.

En av alla bilar jag haft var Ditecbehandlad sedan ny och när jag köpte den så fortsatte jag med återbehandlingar och när den såldes 4 år gammal och 7500mil så var lacken i stort sett som ny.

Nu köper jag inte nya bilar men skulle jag ändå göra det så hade jag inte tvekat att lämna i väg bilen för ett ordentligt lackskydd.

___
//Ulf
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
jag har en Z3 som var 5 år och hade gått 4500 mil då den köptes, jag har arbetat med lack en gång i tiden och aldrig slutat helt, och det är under 50 år, så jag är inte främmande för dess skötsel, den polerade jag för hand! det fanns ingen oxid bara smuts i ytan, efter rengöring och efterbehandling några gånger med lackskydd, (då detta är en hobbybil har jag nog putsat mer än vad som behövs) därför jag tycker om att få det så där nyblankt.
Då jobbet på den bilen var så lätt så måste du "Staffann" få en superkanon försegling på din bil med så enkla medel och ändå skulle jag våga påstå att om du skulle jämföra en recondgjord bil med det resultat du själv kan uppnå, så skulle du bli förbluffad hur lätt du själv kan tjäna dessa slantar det kostar.
Många lämnar sina bilar i tron om att det här klarar inte jag , men idag finns så förfärligt fina yrkesproffsmedel som vi amatörer får köpa och därmed finns också möjligheten att utföra jobbet med proffsigt resultat i synnerhet på en ny bil
mvh Uffe/bildock
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.