|
|
|
|---|---|
|
Jag har precis tagit ut min E31 för säsongen, och märker att nu att det är några "skumma"fel på värmesystemet. Ibland så går inte värmen att stänga av+att jag måste sätta på fläkten på max för att få igång fläkten.Efter att fläkten gått igång,så funkar det att ställa in fläkten. Har för mig att jag haft nåt liknande fel på både en E32 och en E34. Men då var det fläktsvärdet som var defekt.Men då gick fläkten för fullt hela tiden.På E32:an var det även fel på fläktmotorerna som hade släppt i sin infästning. Klarar mig bra utan värme för tillfället,därför tacksam för tips om det går att koppla ur värmeventilerna,eller blir det full värme när dom kopplas ur?? | |
|
Att värmen inte går att stänga av kan vara fel på värmesolenoiderna. Kolla under Climate här Länk Kom ihåg Europa E31 träffen i Helsingborg 26-30 juni. Anmäl dig genom att skriva i tråden under "BMW träffar och Sammankomster"! Anmälan senast 15e maj. /Hannes |
|
| Om det är samma som E32 så kan det vara en switch i klimatpanelen som används för full värme.. Ibland kan det räcka med att 'mjuka upp' switchen genom att hålla på köra ratten till o från i ändläget för maxvärme (förarsidan). | |
|
Apropå ändlägen: har ni, som jag, ett klick i vardera ände på temperaturvredet på förarsidan? En med 850 jag pratade med, hävdade att han inte hade klicket. Är det denna switch du menar rallyfinnen? Om det inte går att mjuka upp genom att gör som du föreslår, går det att plocka ut hela kontrollen och fixa det den vägen? OOOOOh, skulle inte gått in här på arbetstid, nu vill jag bara hem och prova........... FAN |
|
| japp, testa det! har haft det felet på två e32! | |
| Har plockat ut enheten och sprutat oxide clean och juckat switchen, ska se vad som händer när jag sätter i den. Lyckades dock, än en gång, ta sönder min imobilizer, så måste fixa den först. | |
| Hej! Visst hjälpte det. Men instrumentpanelen är fortfarande varm och det gurglar fortfarande. Så jag gissar att jag också har problem med värmesolenoiderna. Min gissning är att värmesystemet inte fattar att det inte behövs mer värme in i klimatanläggningen när det är tillräckligt varmt. Istället körs full värme från kylaren in. Vad tror ni om den teorin? | |
| Update: Janne tyckte att jag skulle fylla vatten i expansionskärlet tills det svämmade över, samtidigt som motorn varvades. Går stick i stäv med min uppfattning! Men tro det eller ej, det verkar ha funkat! Locket till expansionskärlet ska släppa ut vatten om där är för mycket. Men jag tror fortfarande att mina värmeventiler är kassa. Klickar i dem och de kör in full värme i ventilationens värmepaket. Alla solenoider (relä) är hela. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.