AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
720

Krassel/Gnissel från ena bakre fälgen

Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Hej!

Jag satte dit sommarfälgarna idag 18", men det låter som det kommer krassel/Gnissel från ena bakrefälgen, Det är inte högt eller så, men tar jag ner fönsterrutan och sticker ut huvudet så hörs det. Ungefär som man tar en ståltråd mot fälgens ekrar och snurrar på fälgarna, sånt ljud kommer det ut, detta enbart ena sidan av bakre fälgen.

Sticker jag ut huvudet och koller på fälgen medans jag kör försiktigt så får jag den känslan att fälgen/däcken inte snurrar som en rund fälg/däck allså som fälgen skulle vara vint, nu vet jag att fälgen inte är vint eftersom det är sprojlans nya fälgar/däck som jag monterade idag. Har nog inte kört mer än 10mil.

Jag misstänker
1. massa skit/rost mellan fälgen och ytplattan där man sätter in fälgarna.
2. Jag drog i för hårt på nåra av bultarna medans andra sitter mindre hårda.
3. Lämnade in bilen på sänkning fjädrar/stötdämp förra veckan med vintersulor (15") på 40/20. Enligt den mekaren skulle han fixa allt inkl hjulinställning, men det vet jag inte om han verkligen gjort. (tror inte ens han har den utrustning)

Styrförmågan på bilen är ok, känns liite hårdare i styrningen samt att bilen känns liite slöare me sommarfälgarna.

Så vad kan det beror på, behöver hjälp vill inte köra så mycket förens jag vet felet.

Tack
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
3bultar var lösa problemen borta... Knepigt hade för mig att jag drog åt rätt bra på alla innan jag tog bort lyften. Nåja bra nu
Det kan ha kommit in en liten sten mellan bromsskölden och skivan alternativt att bromsskölden fått en liten tryckare när däcken byttes och den skrapar lite mot bromsskivan.

/Micke

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.