AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.300

spårar däcken mer när dom är slitna?

jo
114
josc
525 Touring -05
Hej!

satte precis på sommardäcken och tycker att bilen spårar mer. det sitter 16 tums pirelli p7 på bilen. antagligen orginal från det att bilen var ny, för drygt 3 år sen. vet inte hur lång dom rullat exakt men en gissning är väl ca 2500-3000 mil. är det så att däcken spårar mer när dom är slitna? eller är det bara jag som är ovan och jämför med dom mjuka hakka 4 däcken som satt på när jag köpte bilen. jag har kollat lufttryck och det är ok. bilen har rullat 4500 mil så jag tror inte det är bussningar eller nått sånt. hade tänkt byta däck, men inte förrän nästa säsong. men om anledningen är att däcken är slitna får man väl ta och köpa ny däck redan nu.
/Johan
Conan999
Ja det känns så.

Conan999
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Ja. Däck spårar oftast mer när dom är slitna. Sommardäck spårar generellt sett mer än smala och mjuka vinterdäck.

Hur mycket mönsterdjup har du kvar på däcken? Är dom jämt slitna?

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
jo
114
josc
525 Touring -05
hyffsat jämt slitna iaf paren fram och bak. mellan 3 och 4 mm kvar, cirka. Ska jag byta? hade tänkt köpa 18 tum, men blev lite skraj att dom ska spåra tokmycket

/J
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Pirelli P7 är ett riktigt lågvattendäck komfort o ljudmässigt, mina åkte av efter en vecka. Michelin PS2 / Contineltal sport Contact 2 funkar mycket bättre. Något billigare Uniroyal Rainsport är inte så dumma heller vilket jag rullar på nu.
Men har du inte RFT däck på din bil i såfall byter du till vanliga däck så förbättras situationen avsevärt säger dom som erfarit detta.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.