|
|
|
|---|---|
|
Har precis beställt en 320d MED autmat men jag funderar på att ändra till manuell - ni som har denna motor vad tycker ni? | |
|
Hejs! Vissa hävdar att Diesel fungerar bäst med automat pga att lådan arbetar vid "rätt" varvtal hela tiden d.v.s. då motorn ger mest vridmomemt medan andra absolut föredrar manuell låda för att man får växla själv och att automatlådan stjäl lite av effekten. Det finns säkert några med bredare erfarenhet som kan svara på detta. Har ingen diesel själv men älskar min Steptronic låda iaf. //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
| Vi har både det ena och det andra och jag föredrar automat med Diesel! Precis som Völund skriver så upplever jag min 325d känns piggare med automat än min förra bil, en 745ia! Diesen som har maxvrid inom det intervallet som automaten alltid låter motorn arbeta inom svarar därför omgående. Bensinmotorn (gäller sugmotorer) har ju maxvridet vid ett varvtal som automaten inte låter motorn arbeta vid under normal körning pga. bränselförbrukningen. | |
| hejsan..Jag plocka ut en 320d coupe i november och den enda jag saknar och ångrar är just automat låda! | |
|
Jag plockade ut min 325d coupe med MAN låda i Fredags - och jag ÄLSKAR verkligen lådan. Förstår inte hur man kan välja en aut låda på en sådan bil. Trevligare låda får man leta efter. Dessutom drar en aut mer bränsle. (vilket jag antar är rätt viktigt för dig iom att du vill köpa en 320d). ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
tack för lite input - ska fundera lite till... kör ca 4000mil/år och pratar mkt i telefon osv.... |
|
| det är väl ingen som betvivlar att din manuella låda är lika fantastisk som min automatiska, Det är ju kombinationen mellan motor och låda vi talar om! | |
|
jag sållar mig till de som tycker att diesel helst kombineras med automat, det är ju såklart även en prisfråga, men annars är det ingen tvekan. Dock; till den som inte känner det omedelbara suget efter automat i dieselbil utan är mer öppen för bägge alt, och hade haft en viss budget att spela med som tillät 320d auto, så hade jag istället kikat på 325d manuell (samma pengar).. det är stor skillnad dem emellan, större än 325d vs 335d i min åsikt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.