|
|
|
|---|---|
|
Hej! Märkte att det läckte lite vatten under bilen när jag pillade me bilstereeon inget mycket men såg en liten pöl, läckaget vill jag påstå är precis under mittersta delen av bilen, allså mellan fram o bak hjullet. Kikade på kylvätskan, de fanns vatten men inte mycket.... Vad är problemlet? Bilen är en E46.a 03 | |
| Låter som kondensvatten från aircondition-aggregatet | |
|
Troligast kondensvatten från ac´n //Jonas "Det finns två bra bilar - En ny BMW och en begagnad BMW" |
|
|
ok skönt att höra! tack |
|
| Dräneringsslangen från förångarboxen/kupéelementet mynnar bredvid växellådan så jag tror som föregående skribenter. Det är luftfuktighet i koncentrerad form :) | |
| Det är allså inga packningar eller nåt man måste återgärda? | |
|
Nej, inte om det är vatten från AC´n. Det är enbart luftens fukt som fälls ut som kondens när luften kyls, så det är helt i sin ordning att det rinner ut. Ibland kan det bli en rejäl pöl. Jag brukar alltid smaka på sånt som rinner ur bilar om jag är osäker. Inte att rekommendera kanske :) |
|
| Det där känner jag igen!, ororade mig också för det där på min förra M3, men som sagt, bara kondens från AC systemet! :-) | |
|
Anders-72 hehe smaka det gjorde jag okså även fast jag inte erkänner, liten dutt i tungan skadar aldrig. |
|
| Allt går att smaka en gång ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.