|
|
|
|---|---|
|
Det blev ju lite surr om fikaträffar för oss med 7:or under sommaren i en annan tråd för ett tag sen, så nu när sommaren kikar runt hörnet så tar jag upp frågan igen då. Skulle vi kunna hitta på någon enkel fikaträff då och då på lite olika platser i mellansverige, eller där man har lust bara, så att alla som vill får en chans att vara med på i alla fall någon träff i närheten av just dem? Vi kan ju med fördel välja nåt lämpligt fik eller sevärdhet med fik där man har bra möjligheter att få ställa upp några bilar i närheten. Ställen som jag spontant nu kommer att tänka på som kan passa är väl Skokloster utan för Sigtuna (är det väl?) Tällberg utanför Rättvik, Kvarnbacken i Storvik en bit från Sandviken. Även Rembostugan utan för Avesta kan ju funka. De två senare har vissa kvällar i veckan på sommaren fikaträffar för veteranbilar. Kom gärna med fler förslag så vi kan börja sy ihop lite fikaträffar. Jag är ingen egenutnämnd fikaträffsgeneral, utan det är helt fritt för var och en att utlysa en fikaträff där de har lust och inbjuda 7:or i den regionen till denna. Dr Tinnitus Min bil Länk | |
|
I Borås är det veteranbilsträffar på storatorget på Tisdagar på sommaren. men E32 är nog för nya för att släppas in... Men annars hade det varit trevligt med en träff på Västkusten. /Mats J |
|
| ja vi får väl bestämma ett datum Länk | |
|
Doktorn: Bra att du tar upp tråden igen. Spontant för mig som bor i 08 känns Skokloster i Sigtuna som ett mycket attraktivt första träffställe. Därmed inte sagt att andra ställen, lite längre bort är uteslutna. Absolut inte! Men det var länge sedan jag var i Skolkloster och det skulle vara kul att slå två flugor i en smäll. De två närmaste veckorna är svåra för min del, delvis beroende på Alpina-relaterade träffar. I morrn går färden mot Mantorp Park och nästa lördag åker Alpina CS på långresa till Alpina-fabriken utanför Munchen, en nätt tripp på ca 400 mil. Gissa om det ska bli kul att lagligt få sträcka ut lite med den gamla biturbon på de tyska motorvägsnätet. Bästa hälsningar Löparn |
|
|
Löparn... Det är ju inte förbjudet med fler fikaträffar än en på Skokloster eller andra ställen i regionen. Det går säkert aldeles utmärkt med flera lite snyggt fördelade undersomaren, och på olika ställen. Om det sen skulle råka bli två gånger på samma ställe överlever vi säkert. Allt för att så många som möjligt ska få en chans att vara med. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
Håller helt med!! Löparn |
|
|
Nu är det snart vår igen och dags att ta ut våra sjuor, så jag bumpar upp denna tråd igen för att se om det kan finnas nåt intresse i år för att sy ihop några fikaträffar för oss med sjuor. Skokloster t ex. borde kunna vara trevligt i vårskrud. Vad säger ni folk? Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
| Orkar ni inte ta er ner till Brahehus? Det är ju oerhört vackert och så kan folk från södra och mellersta sverige ses;) | |
| Brahehus blir bra. | |
| Blir det i brahehus kommer jag gärna med 745an! | |
|
Brahehus låter som möjligt och trevligt alternativ för de som tycker det passar bättre avstånd än Skokloster. Men finns det nåt mer intressant att göra i Brahehus än att glo på en "stenhög"? Att det finns ett motrvägsvärdshus tvärs över motorvägen vet jag men sen då? I Skokloster så finns ju en makalöst fin natur och parkanläggning runt slottet att gotta sig i, ett trevligt kafé och restaurang med bra mat direkt inne på slottet med uteservering. Och inte att förglömma att hela slottet är ett världsunikt museum med fantastiska samlingar att kika på för en billig slant. Som jag sade i den ursprungliga fikaträffstråden för sjuor, så är det ju frit fram och fullt möjligt att ha flera olika fikaträffar vid olika platser under säsongen, så att det passar flera beroende på var i landet man bor. Jag ska hur som helst försöka ta mig en tur till Skokloster när jag får ut bilen och hoppas då att fler sjuor har lust att möta upp där i all enkelhet. Dr Tinnitus Min bil Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.