AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
859

Batterilampa mm. tändes. Är det generatorn tro?

Mi
15
Miami
520dA X-drive Touring -14
Var ute och åkte i min 330iA touring -01 och efter ca. 10 km så hackade bilen till som om den var på väg att dö men den fortsatte som vanligt men batterilampan tändes och vä. framlampa slocknade plus att några lampor till tex. ABS, handbroms, antispinn och ett slags kugghjul i displayen där den visar växelläge tändes. Jag fortsatte ett par kilometer sen stannade jag och stängde av bilen och startade den igen och då släcktes alla lampor utan batterilampan men vä. halvljus hade tydligen pajat.
När jag körde hem igen så gjorde bilen likadant igen och det kändes som den tappade kraft också och nu så tonade även belysningen i stereon och klimatanläggningen ut tills det blev helt mörkt och lampan för airbagen tändes också.
Jag körde och parkerade bilen vid en verkstad för jag tänkte att det kommer säkert behövas.
När jag skulle parkera bilen och lade i backen så började bilen hacka så jag parkerade snabbt och stängde av bilen.
Jag skulle tro att det är generatorn som lagt av eftersom allt som behöver ström slutade att fungera.
Är det någon som råkat ut för detta förut?
Visa användare
4
Millan84
328 -96a
Troligtvis så är det generatorn. Råkade ut för detta för ett tag sen.. tillslut så dog hela bilen och fick bogsera hem den. Ja lämnade in generatorn på renovering o satte i den igen sen gick den som en klocka igen.
Mi
15
Miami
Jag har inte fått svar från verkstaden än men jag hoppas att inget annat har gått sönder till följd av detta.

Visa användare
4
Millan84
328 -96a
Nej man får ju hoppas på de.
Mi
15
Miami
Jag fick tillbaka bilen från verkstaden och det visade sig vara kolhållarenheten som var trasig plus att det hittade en skruv i ena bakdäcket så det fick lagas med. Allt som allt gick det hela på 2900:- inte så farligt mot vad det kunde kostat om jag varit tvungen att byta generatorn.
Visa användare
4
Millan84
328 -96a
ja ja renoverade bara min och de gick på 1700:- så du kom billigt undan! skönt att de inte va värre!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.