AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.297

E60 520D larm problem

Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Hejsan,jag har en konstig problem med min bil.När jag aktiverar larmet på bilen, blinkerserna blinkar men det kommer inget ljud.Vad kan det vara för fel?Tacksam för lite hjälp
E6
123
E60
520d aut-06
Jag har inget ljud från mitt larm heller. Jag tror att man kan ställa in det på datan om man önskar det.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Tyvärr så går det inte att aktivera ljudsignal till larmet på de Svenska, tror det bara är USA specade som du kan göra det på och den programvaran går inte att ladda in i Eu specade bilar.
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Jag sätter mig in i bilen,låser den,väntar 20-30 sec öppnar motorhuven och larmet aktiveras men inget ljud?Hur ska jag ställa in den?Om det går nu...
Ro
972
Robert J
Ok, jag trodde det var när du låste bilen eller låst upp den.

Det låter som någon styrenhet har en trasig utgång. Är det ett orginallarm är det en del av bilens hela system och då är det till verkstad är jag rädd.

Är det eftermonterat så låter det som antingen är inte signalen ansluten, sirenen är trasig eller så är utgången på larmets huvudenhet för sirenen trasig.
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Det är orginallarm,alla sensorer verkar fungera,bara sirenen tjuter inte.Är larmets siren samma som bilens tuta?För tutan funkar som den ska
Ro
972
Robert J
Det är en separat siren, kolla så den är ansluten.
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Hur ska jag hitta den?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.