|
|
|
|---|---|
| Har bytt länkarm i framvagnen pga att den gamla var totalt slut.väldigt glapp osv.När vi monterat den nya länkarmen och allt var klar,så märket vi att den nya länkarmen är ca 5cm kortare än den gamla.Problemet blev att framhjulet tog i bakredelen av skärmen. så det vart ju totalt stop.Trots dom kollade via mitt regnr på bilen när jag köpte länkarmen,Finns det olika längder ??? | |
|
kolla med bildelsimporten vad jag har sätt så är dom biligast på länkarmar jämfört med micro,mekonomen,autoexperten,meca . kolla deras hemsida www.bildelsimporten.se ligger i uppsala |
|
|
Jag har aldrig hört talas om olika längder! kan bilen ha varit krockad? /Mats J |
|
| Nej men när man kollar på den gamla länkarmen och den nya,så är det inte samma modell riktigt.den gamla är lite mera rak,den nya har en kraftig böj.ska forska i det mera. | |
|
Kan du ha förväxlat de två bärarmarna? det sitter ju två till varje hjul. /Mats J |
|
| jaa vad vet man,ska ta med den gamla nu och kolla hos bildelsbutiken,så får vi se.återkommer. | |
|
Du har fått länkarmen til E34 E34 Länk E32 Länk |
|
|
Enligt vad jag hört skall E32 och E32 länkarmar vara utbytbara, alltså samma mått men olika hårdhet i gummibussningen. /Mats J |
|
|
Jag kollade lite mer på realoem:s bild på E32 framvagnen och den stämmer inte med hur det ser ut på min bil, och inte heller med hur det ser ut på några andra jag hittade bilder på. E34 bilden stämmer med hur det ser ut på E32 också. Jag kollade lite på Ebay, där brukar man kunna hitta vad som passar var, kolla listan här: Länk eller här: Länk Övre bärarmen verkar mera vara samma som på E31: Länk eller: Länk Samma bärarm på många modeller. Så E32 och E34 borde ha samma bärarm främre/nedre, och E32 och E31 ha samma bakre/övre. Då finns det en möjlighet att du fått fel bärarm. Vilken var det du hade bytt? /Mats J |
|
|
Her i norge er framre/nedre bärarm och bakre/övre länkarm. bärarm "framre/nedre" er like på E28 E32 E34 E31 länkarm "bakre/övre" er ikke samme. men samme gummibussningen "blue plastic clip", hardare på M5 och 750 "green plastic clip" |
|
|
Gummibussningen: Länk |
|
| Har kollat upp det hela nu,och det fanns tydligen 2 olika beställnings nummer på denna länkarm,den ena var ca 5cm kortare och lite mera böjd,men har nu fått rätt länkarm,Tack för tipsen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.