AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.514

Anliggande bromsar EFTER byte av skivor+belägg

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Bytte skivor och belägg fram idag! Körde några mil och bromsade rejält flera gånger men kan inte få bort ett metalliskt skrap framifrån. Hörs tydligt att det är beläggen som ligger an mot skivorna. Det är inte mycket och inte så att bilen bromsas nämnvärt, men mkt irriterande.
Måste jag montera ner allt igen och gå igenom bromsoken också ? Eller kommer det slitas in om några mil? Hade inte problem med anliggande bromsar innan utan bara vibrationer.. Därför kollade jag inte så mkt åt bromsoken...
När jag bytte bromsbelägg + skivor på min förra bil så låg också bromsbeläggen emot bromsskivorna. Bromsade rejält några gånger och det hjälpte litegrann, dock försvann det inte helt förrän ett par veckor senare.
Id
359
Idnis
Bmw 330d Touring -01
ni får smörja upp kolvarna i oket så försvinner det ha det som regel att alltid motionera dom lite när nu bytar belägg så varar bromsoken längre för dom kostar ju massvis vet att ett ok till min audi bak kostade 1600 kr på adcenter.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Var isär med hela skiten igen idag och körde stålborste på kolvar och där beläggen löper. Rost, rost å åter rost. Hade sen på kopparpasta på kolvarna så nu kan man väl sova lugnt på den fronten
Gjorde även samma procedur bak idag, nya skivor, belägg samt mindre renovering av ok.

SJÄLVKLART UPPKOM ETT PROBLEM TILL!!! Min vanliga otur.. Nu tar handbomsen typ 0 på ena sidan och betydligt sämre på andra... Var ju absolut första gången jag byter skivor bak på en bil. Vad kan man råka ut för olika typer av handbromsstrul när man byter skivor?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.