|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har problem med min Mid display 4*3 format. Den har samma bild framme hela tiden. Kan ej starta radion, CD-växlare, Navigering, tv eller färddator. Bilden är "fryst". Inga knappar fungerar - dock så uppdateras klockan och datum längst ner i bilden. Var inne och pratade med BMW i Jönköping - koppla ur batteriet och vänta 10-15 min - och prova igen - hjälpte tyvärr inte. Alla säkringar är hela. Någon som känner igen detta!? Vet inte om det hör till saken - men för 3-4 dagar sen dog även multiratten - inga knappar fungerar. Enligt bmw-expertis så ska jag byta ut en multi-kontakt som sitter i ratten - det har jag inte gjort ännu. Bilen det gäller är en 540i touring -98 Tacksam för tips. Uffe | |
|
det låter som du har ditt problem där.. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
Fick svaret i fredags efter att den blivit fixad på BMW Jönköping. Glapp i tändningslåset orsakade alla bekymren - så alla elektronik-moduler fick helt enkelt inte ström. Ha de bra alla BMW tokar!! //Uffe |
|
|
Jag skulle testa med batterireset, ta bort minuskabeln en kvart och återanslut. BMW:s svar låter en aning skumt, eftersom tändningslåset styr ett par avlastningsrelän som i sin tur matar alla övriga förbrukare och moduler. Om det blir glapp i tändningslåset (eller reläet) så dör antingaen alla eller ingen av de externa förbrukarna. Det har säkert gjorts en reset på verkstaden iaf. Bra om det funkar nu men om felet återkommer så har du ett råd iaf. FP |
|
|
Ännu så länge fungerar bilen efter byte av tändlningslås-elektronik... Dock så provade jag att koppla ur batteriet ca 30 minuter före rep på bmw utan lyckat resultat. Tack för rådet Folke! //Uffe |
|
|
jag har samma problem. Vad exakt byter du i tändningslåselektroniken? |
|
|
Mitt problem löste sig. Det var en av de små röda kontakterna inne i MID displayen på krestkortet som hade lossnat. /U |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.